√ Movie Upin dan Ipin Keris Siamang Tunggal Catat 12 Juta Dalam Masa 7 Hari - Adarain

Movie Upin dan Ipin Keris Siamang Tunggal Catat 12 Juta Dalam Masa 7 Hari

Upin dan Ipin Siamang Tunggal dah keluar kat pawagam dan memang ngam dengan cuti sekolah jadi ibu bapa boleh bawa anak-anak menonton wayang cerita upin dan ipin. 


Kalau sebelum ini movie upin dan ipin Geng Pengembaraan agak memberangsangkan dengan kutipan 6.2 juta namun kurang memberangsangkan kutipannya di Brunei. Turut ditayangkan di Indonesia namun tidak dapat dipastikan jumlah kutipan sebenar di Indonesia. 

Kali ini,  Upin  dan Ipin dengan misi terbaru Keris Siamang Tunggal berjaya mendapat kutipan tertinggi dalam masa 7 hari sahaja iaitu 12.1 juta. Satu jumlah yang sangat besar dan memberi impak positif pada movie Upin dan Ipin yang terbaru. 

Movie Upin dan Ipin Keris Siamang Tunggal Catat 12 Juta Dalam Masa 7 Hari
Upin dan Ipin Keris Siamang Tunggal Carta no 1 di semua pawagam.

Sinopsis Upin dan Ipin Keris Siamang Tunggal 

Mengisahkan pengemberaan Upin dan Upin yang terjumpa satu keris misteri ketika kemas stor milik tok Dalang bersama- sama rakannya. Tetiba keris tersebut membuka satu ruang dimensi ke dunia lain iaitu dunia Inderaloka. Dari situ bermula pengembaraan Upin dan Ipin merungkai Keris yang menjadi tanda tanya. Apa yang misterinya Keris ni? Korang kena tengok cerita ni kat wayang le. 

Ulasan Upin dan Ipin Keris Siamang Tunggal 

Movie ini bagi aku agak menarik juga jalan ceritanya namun tidak terlalu wow namun boleh dibanggakan dengan pencapaian animasi movie ini.

Banyak scene yang memukau dari segi pemandangan sungai, kawasan perkampungan dan banyak lagi. Lagu yang disajikan memang sedap didengar sampai buka youtube dengar berulang kali dengar. 

Ada orang agak sedih tengok cerita ini tapi bagi aku tak sedih langsung. Cerita si tanggang masa kecik aku sedih la gak time baca buku tapi movie ni recreate balik dalam bentuk movie cam biasa pula tengok...

Kurang enjoy skit sebab aku tak beberapa gemar scene yang diadaptasi cerita lama rasa macam tak suprise pula. Pastu babak ketawa upin ada ipin banyak macam annoying plak dengar. Mngkin aku tak suka budak kot. hahaha

Lagipun cerita ni pun untuk budak-budak jadi tak kisah sangatlah.. dorang pun tak kisah kalau cerita diadaptasi ke banyak ketawa ke janji enjoy. 

Overall, cerita ni memang best tak bosan sangat dan antara animasi terbaik pernah dihasilkan oleh orang Malaysia. Bagi 7/10 Bintang. Recommended untuk budak-budak. 

Get notifications from this blog