Tuesday, 29 October 2013

Kek Barbie Bertudung Sangat Kreatif dan Cantik

Patung Barbie yang paling cantik di dunia siapa yang tidak kenal, rata-rata semua mesti kenal dengan kejelitaan patung si Barbie ni sehingga diadaptasi ke filem dan tak kurang juga ada mereka yang terlalu obses untuk menjadi cantik seperti barbie dengan melakukan pembedahan pada keseluruhan anggotanya tidak kira lelaki mahupun perempuan.

Siapakah sebenarnya yang mencipta Patung Barbie?

Sedikit sebanyak kena tahu juga siapa yang mencipta patung Barbie ni sehingga popular seluruh dunia dan kenapa patung ini dinamakan Barbie? kenapa tak dinamakan dengan nama yang lain seperti Angeline atau Diana ke?
Ruth Handler merupakan pencipta kepada Patung Barbie dan beliau juga pengasas syarikat alat mainan yang terkemuka. Nama Barbie diambil sempena nama anak perempuannya Barbara, 'Kekasih' Barbie. Patung Ken pula diambil sempena nama anak lelakinya ken. sumber - wikipedia.

Kek Barbie Bertudung Sangat Kreatif dan Cantik


Ya, barbie sudah bertudung itupun hasil tangan dari rakan saya. kalau sebelum ini kita lihat kek barbie disediakan dengan rambutnya yang perang, kali ini rakan saya membuat satu kelainan dengan membuat kek dengan barbie yang bertudung.

Berikut adalah gambar kek Barbie bertudung hasil tangan dari rakan saya iaitu Muhammad zubair. Untuk sebarang tempahan boleh like facebook chocosweeties.

Cantik bila patung barbie bertudung Tak pernah dibuat orang sebelum ini.

Kek Barbir bertudung

Dipuji tak terbang, Dihina tak tumbang. Pasti bangkit!

44 comments:

  1. wow...cantiknya...anak saya memang suka dengan barbie....boleh terjah blog beliau nie....hihi

    ReplyDelete
  2. Patung GI Joe baru terbaik...

    ReplyDelete
  3. hasil tangan yang menjadi nampak cantik

    ReplyDelete
  4. Awwww so cute..hahaha..anak patung pun nak bergaya gok..

    ReplyDelete
  5. Wah barbie pun dah berhijab lah

    ReplyDelete
  6. Patung syariah compliant nih. Hihihi

    ReplyDelete
  7. cantikkan bila bila barbie berhijab

    ReplyDelete
  8. Ni kalau full jubah lagi menarik ni. Haha. Ada pulak pasangan pakai serban kira complete set la. Haha

    ReplyDelete
  9. Memang sangat cute, tak sanggup nak makan. haha

    ReplyDelete
  10. menakutkan la barbie ni.. teringat citer chucky..

    ReplyDelete
  11. macam2 cara untuk menarik orang beli..

    ReplyDelete
  12. wah memang menarik...barbie nampak lagi sweet..hehe

    ReplyDelete
  13. mmg comeyy sgt...barbie pun dah masuk islam
    http://haslinyda-umairah.blogspot.com/2013/09/pakej-melancong-ke-ho-chi-minh-vietnam.html#.UnCKZ3Awrtk

    ReplyDelete
  14. dulu pernah keja kilang buat..anak patung Barbie..

    ReplyDelete
  15. Budak pompuan kalau suka sangat dengan patung Barbie nie sememangnya ciri gadis manja yang periang

    ReplyDelete
  16. syukur la ada yan bertudung.haha.

    ReplyDelete
  17. Barbie sudah insaf nampaknya...hehe

    ReplyDelete
  18. hehehehe...ketawa baca komen dari papa mifz....tapi cantik barbie digayakan mcm ni

    ReplyDelete
  19. ala haiiii cute nya barbie bertudung

    ReplyDelete
  20. comellah.. anak saya suka dengan barbie ni

    ReplyDelete
  21. pandai diorang cari targeted buyer nih. haha..

    ReplyDelete
  22. patung pun pandai tutup aurat...hu3

    ReplyDelete
  23. Tengok orang yang membuatnya..haha

    ReplyDelete
  24. Ohww... ingat kan memang betul ada jual yang bertudung, nak la beli satu hehehehe.

    ReplyDelete
  25. seharusnmya berbie ini dapat di jadikan contoh, masak berbie saja suda bertudung para perempuan masih banyak yang tak bertudung

    ReplyDelete
  26. Masih ramai yang tidak bertudung. COntohilah barbie ni..haha

    ReplyDelete
  27. Cantik gak..tp ptung tu bleh makan ke??

    ReplyDelete
  28. Nampak comel jer Barbie apabila bertudung..

    Laris jualan jap lagi... haha

    ReplyDelete
  29. mungkin banyak permintaan boneka barbie di kalangan umat muslim

    ReplyDelete
  30. ala comelnya!

    kek rupanya...

    cuba buat biz jahit tudung n baju muslimah utk Barbie :)

    ReplyDelete
  31. memang comel, bolehlah diusahakan nanti, setakat ni belum ada orang yang buat lagi macam tu.

    ReplyDelete
  32. Haha.. Tebal betul icing pada patung barbie tu.

    Nak dibuat jubah dan tudung labuh.

    Siap ada purdah.

    :) Ini memang lain dari yang lain

    ReplyDelete
  33. Sunjana Mohd Nali14 October 2014 at 07:05

    Salam. Camana cara beli patung barbie bertudung?

    ReplyDelete
  34. Sunjana Mohd Nali14 October 2014 at 07:06

    Salam. Camana cara beli patung barbie bertudung?

    ReplyDelete
  35. Waalaikumussalam, setakat ni tak ada patung barbie bertudung, gambar barbie diatas telah ditambah dengan kek menjadikan barbie bertudung.

    ReplyDelete


EmoticonEmoticon