√ Jurassic World : Mengimbas kembali ke Dunia Dinosour - Adarain

Jurassic World : Mengimbas kembali ke Dunia Dinosour

Sekian lama punya tunggu akhirnya Jurassic Park eh silap Jurassic World 2015 dah pun berada di pawagam sekarang.


Serius aku memang minat gila dengan movie dinosour time kecil lagi tengok movie Jurassic Park 1 sampai ke 3 berulang-ulang kali.


And, bila dengar ada sambungan masa sekolah menengah terus jadi excited tapi lama punya lama movie tak ditayangkan lagi sampailah sekarang dah kerja baru keluar movie ni.


Jurrasic World


So apa yang bestnya Jurassic World 2015 yang terbaru ni. Baca sinopsis dulu



Sinopsis Jurrasic World (2015)


20 tahun selepas pembukaan Jurassic Park yang telah musnah akibat masalah teknikal menyebabkan dinosour terlepas sekaligus memusnahkan taman tema dinosour serta meragut nyawa ramai orang kini kembali dengan taman tema terbaru lagi canggih yang diberi nama Jurassic World.


Jurrasic World telah menerima kunjungan orang ramai melebihi 20 ribu orang setelah 10 tahun beroperasi.


Di sebalik kejayaan Jurassic World, Claire telah mencipta evolusi dinosour baru untuk menarik lagi orang ramai untuk datang Jurassic World.


Tanpa disedari, dinosour T-Rex yang berwarna putih telah dicipta menerusi gabungan hormon haiwan-haiwan lain (Kacuk) adalah sangat berbahaya dan pintar.




[caption id="attachment_4126" align="aligncenter" width="700"]Jurassic World 2015 Salah satu tarikan utama kepada pengungjung Jurrassic World[/caption]

Dinosour tersebut menjadi punca Jurassic World menjadi kucar-kacir dengan membunuh beberapa dinosour yang lain.


Adakah dinosour tersebut dapat dikalahkan? Bagaimana Dinosour tersebut dapat dikalahkan? Nak tahu jawapannya kena tengok sendiri kat pawagam :D



Jurassic World 2015 : Review


Bagi aku tentang movie ni adalah sebuah movie Dinosour yang biasa-biasa je tak terlalu awesome sangat sebab ada beberapa part agak membosankan pada awal movie ni ditayangkan. Tapi bila sampai dipertengahan jalan cerita ni semakin menarik dengan Dinosour T-Rex terlepas dari kandang dan membunuh beberapa dinosour yang lain.


Dinosour yang ada dalam Jurrasic World sudah biasa kita tengok dalam movie sebelumnya cuma ada satu dinosour baru je dalam movie ni. I want more dinosour like Mammoth :D


Lagi satu, banyak drama or cakap2x yang di utamakan dalam movie ni kalau nak dibandingkan dengan pertunjukkan Dinosour.




[caption id="attachment_4127" align="aligncenter" width="700"]Jurrasic World 2015 Salah satu babak Owen berdepan dengan Raptor[/caption]

Agak tak masuk akal juga part bila mana Owen cuba menjinakkan 4 ekor Dinosour Raptor kemudian Raptor tersebut membantu owen ketika dalam bahaya.


Kemudian di penghujung movie ni membuatkan aku teringat tentang Movie Godzilla. haa! kenapa plak Godzilla? Sebab gaduh dinosour sama dinosour (spoil)


Boleh baca review Jurassic World lain [DISINI] dan [DISINI]



Best tak Jurassic World

Secara keseluruhan movie ni memang best cuma kurang Ummpphh! tak terasa woww pun. Adalah certain part tu memang buat aku berdebar dan terkejut walaupun orang lain tengok biasa-biasa je.


Bagi 3.5/5 Bintang


Rasa macam ada sambungan lagi.

Get notifications from this blog

13 comments

  1. Biasa Biasa JER...HIHIHI

    ReplyDelete
  2. Oh tak da umphh ya filem jurassic park kali ni?

    ReplyDelete
  3. Pernah tengok tapi tak minat sangat

    ReplyDelete
  4. Saya pun peminat dinosour and i was very excited when I heard the movie will be launch this year. Memang ada part dia yang agak membosankan, bagi saya part yang paling menarik ketika T rex di lepaskan dari kandang. Can't wait for the sequel!

    ReplyDelete
  5. part tu dah mula menarik. :D

    ReplyDelete
  6. lain orang lain pendapat sis :D

    ReplyDelete
  7. aku suka tengok cite-cite macam ni.

    maklumlah, ex geologist.

    haha..

    ReplyDelete
  8. suka nih film jurasic,mengenang masa lalu hehe..

    ReplyDelete
  9. anak saya mesti suka filem ni. peminat dinosaur

    ReplyDelete
  10. Kureng sikit la Jurassic World ni. Semua orang dah boleh expect akan jadi. Tapi part paling best dan touching bila original T-Rex datang....

    ReplyDelete
  11. wah, tacing eh bila trex datang. haha, klako la plak bila Trex datang. hahaha

    ReplyDelete
  12. nak nangis aku time t-rex kuar

    ReplyDelete
  13. Saya juga suka film dinosaurus dari kecil..

    ReplyDelete