Perlu Ke Buat Pinjaman Peribadi? - adarain

Friday, 20 May 2016

Perlu Ke Buat Pinjaman Peribadi?

Mereka yang makan gaji paling tidak sekali mesti pernah terfikir suatu hari nanti  tak kira sama ada yang bekerja Kerajaan, Swasta dan bekerja sendiri akan memohon personal loan / pinjaman peribadi.


Perlu ke buat pinjaman


Pihak bank dan along pula berlumba – lumba menawarkan pelbagai bentuk pakej pinjaman untuk menarik pelanggan. Kadang kala, kempen ini disertakan dengan hadiah menarik dalam bentuk wang tunai, kereta atau pakej percutian.



Fikir Dulu Sebelum Membuat Pinjaman Peribadi


Jalan terbaik sebelum membuat pinjaman bagi memenuhi keperluan adalah dengan menabung. Tapi bagi sesetengah keadaan kita terpaksa memilih jalan untuk meminjam untuk menyelesaikan masalah kewangan yang sedang dihadapi seperti contoh membuat pinjaman untuk beli rumah, kereta dan pelajaran.


Pinjaman peribadi


Dan pekara paling asas yang perlu dilakukan sebelum memohon pinjaman ini ialah menetukan sama ada kita betul-betul perlu atau tidak membuat personal loan.


Pakar kewangan antarabangsa sendiri selalu bertanya dalam seminar mereka; mana lebih mudah, mengumpul USD 1o,000 atau meminjam USD 10,ooo? Dan ramai yang menjawab mudah meminjam USD 10, 000 berbanding mengumpul 10, 000.


Kalau nak pinjam dengan bank ini tak boleh pinjam sesuka hati tanpa sebarang alasan yang kukuh untuk memohon. Kemudian kelayakan pinjaman adalah berdasarkan gaji pemohon sendiri sama ada mampu membayar kembali pinjaman atau pun tidak. Ada pinjaman yang tidak melihat pada gaji tapi itu risiko yang perlu ditanggung pada pemberi pinjaman.


Tapi jangan sesekali kita membuat pinjaman atas dasar suka-suka atau sebab gaji kita layak dan mampu.


Berikut ialah alasan yang biasanya dijadikan sebab untuk memohon pinjaman peribadi;




  • Buat perbelanjaan kahwin.

  • Dijadikan down payment untuk pinjaman hartanah.

  • Mengubahsuai rumah.

  • Perbelanjaan anak masuk ke pusat pengajian tinggi.

  • Dijadikan modal perniagaan kecil.


Setelah kita benar-benar yakin bahawa kita sangat memerlukan sejumlah duit yang tidak kita miliki pada masa itu dan hanya personal loan yang mampu menjadikan penyelesaian maka bolehlah buat pinjaman peribadi.


Tapi sebelum ingin membuat pinjaman pastikan :




  • Patuh Syariah.

  • Pinjaman dari bank yang mempunyai khidmat perbankan internet yang memudahkan kita menyemak baki pinjaman.

  • Peratus kadar faedah yang dikenakan. Elakkan pinjaman yang dikenakan Faedah yang tinggi.

  • Ada Insurans yang boleh membayar baki pinjaman sekiranya peminjam meninggal dunia.


Jadi, di mana nak buat pinjaman boleh rujuk [DISINI].


Sebagai contoh Bank Rakyat ada buat pinjaman peribadi kepada pekerja swasta yang mempunyai pendapatan minimum RM2000 dan boleh mebuat pinjaman maksimum dengan harga RM150,000.


Bila kita membuat pinjaman pastikan kita berjimat cermat bagi memastikan kelancaran untuk membayar balik pinjaman dan sekiranya jika membuat pinjaman sebagai modal perniagaan juga pastikan perniagaan berada dalam keadaan stabil serta mampu membayar balik pinjaman.

Comments

38 komentar

Jangan buat pinjaman peribadi, sekiranya kita tidak benar-benar perlu...

Berusaha untuk selesaikan dulu bayaran pinjaman terdahulu

Entri yang menarik...saya temui laman web ini dari forum luar. hebat cerita perkongsian & pengalaman. saya akan mengesyorkan laman web ini untuk kawan-kawan saya di luar sana.

ada kemampuan nak bayar balik, leh la wat pinjaman.

tapi jangan dok main cakap aje.

masa nak kembangkan bisnes hari tu saya berjaya tak buat loan. sebaliknya saya pajak emas dan skrg dah hampir boleh ditebus semula. adalah 4 bulan gitu

meminjam mudah membayar payah..
nak buat loan, buatlah loan yang sihat seperti beli rumah ke..
sekali terjerat, lama akan tanggung akibatnya.
kesian lihat kawan, banyak kali dah overlap loan..
hanya dpt bagi nasihat je..

this entry is very good bro especially mereka yg berkira-kira nk buat loan..antara faktor yg kena amik kira sebelum apply ialah adakah kita mampu untuk membuat bayaran bulanan berdasarkan pelan yg diberi..

Regards,
-Strider-

saya tetap berpendapat bahawa meminjam adalah cara paling terakhir..

jika nak berbisnes sekali pun boleh bermula dengan apa yang ada

Kalau membuat pinjaman ni memang mudah, tetapi nak membayarnya kena disiplin, kalau tak nama nanti di senaraihitam lagi susah

Hello,
Ini adalah untuk memaklumkan kepada orang ramai bahawa Puan Jane Alison, pemberi pinjaman pinjaman peribadi mempunyai membuka peluang kewangan untuk semua orang yang memerlukan apa-apa bantuan kewangan. Kami memberi pinjaman pada kadar 2% kadar faedah kepada individu, syarikat dan syarikat-syarikat di bawah terma dan syarat yang jelas dan mudah difahami. hubungi hari ini kami melalui e-mel supaya kita boleh memberikan syarat-syarat pinjaman dan syarat-syarat kami di: (saintloanss@gmail.com)

Kalau tak punya uang lebih baik menabung ja, dari pada bingung mikirin pinjaman. :)

elakkan meminjam kalau boleh, susah hidup dalam keadaan berhutang ni..lagi2 kalau interestnya tinggi..dok bayar interest je x habis2

Kena fikir banyak kali takut duit bulan cukup untuk bayar hutang saja

kena fikir panjang kena pk mampu bayar balik ke tak..

kan. kena berhati2x memilih.

tu lah. nak bayaarnya liat.

memang kena elakkan kalau boleh..
merbahaya buat pinjaman peribadi ni.. rasa terikat je

pepatah betul, labih mudah pinjam daripada menabung

meminjam uang seperti menemukan di pinggir jalan tak ada kesan bagaimana cara bayar jika macet

apalagi [injam uang dengan bunga tinggi sangat mudah di dapat

Hello, I am Mrs Nelly precious, a private loan lenders who Gives life time opportunity loans. Do you need an urgent loan to clear your debts or you need a capital loan to improve your business? have you been rejected by banks and other financial agencies? Do you need a consolidation loan or a mortgage? search no more as we are here to make all your financial problems a thing of the past. We loan funds out to individuals in need of financial assistance, that have a bad credit or in need of money to pay bills, to invest on business at a rate of 2%. I want to use this medium to inform you that we render reliable and beneficiary assistance and will be willing to offer you a loan. So contact us today via email at: (nellyprecious@gmail.com)

Halo, aku Mrs. Nelly berharga, pemberi pinjaman swasta yang memberikan pinjaman kesempatan waktu hidup. Apakah Anda perlu pinjaman mendesak untuk melunasi utang Anda, atau Anda membutuhkan pinjaman untuk meningkatkan bisnis Anda? Anda telah ditolak oleh bank dan lembaga keuangan lainnya? Apakah Anda membutuhkan pinjaman konsolidasi atau hipotek? mencari lagi karena kami berada di sini untuk membuat semua masalah keuangan Anda sesuatu dari masa lalu. pinjaman kepada individu yang membutuhkan bantuan keuangan, yang memiliki kredit buruk atau membutuhkan uang untuk membayar tagihan, untuk berinvestasi dalam bisnis pada tingkat 2%. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberitahu Anda bahwa kami membuat handal dan penerima manfaat dan akan bersedia untuk menawarkan pinjaman. Jadi hubungi kami hari ini via email di: (nellyperious@gmail.com)

Halo, aku Mrs. Clara berharga, pemberi pinjaman swasta yang meminjamkan kesempatan waktu hidup. Apakah Anda perlu pinjaman mendesak untuk melunasi utang Anda, atau Anda membutuhkan pinjaman untuk meningkatkan bisnis Anda? Anda telah ditolak oleh bank dan lembaga keuangan lainnya? Apakah Anda membutuhkan pinjaman konsolidasi atau hipotek? mencari lagi karena kami berada di sini untuk membuat semua masalah keuangan Anda sesuatu dari masa lalu. pinjaman kepada individu yang membutuhkan bantuan keuangan, yang memiliki kredit buruk atau membutuhkan uang untuk membayar tagihan, untuk berinvestasi dalam bisnis pada tingkat 2%. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberitahu Anda bahwa kami membuat handal dan penerima manfaat dan akan bersedia untuk menawarkan pinjaman. Jadi hubungi kami hari ini via email di: (clarasonia49@gmail.com)

Apakah Anda berpikir untuk mendapatkan bantuan keuangan, apakah Anda serius membutuhkan pinjaman mendesak, apakah Anda berpikir untuk memulai bisnis Anda sendiri, Anda berada di utang, ini adalah kesempatan Anda untuk mencapai keinginan Anda karena kami memberikan pinjaman pribadi, pinjaman usaha, dan kredit korporasi, dan segala macam pinjaman pada tingkat bunga 1% .HURRAY !!! Ini hampir sampai ke akhir tahun ini dan kami berada di LISA Badan Kredit, kami menjamin semua klien berharga kami bahwa mereka akan mendapatkan semua pinjaman individu dengan senyum di wajah mereka.

Untuk informasi lebih lanjut silahkan hubungi kami sekarang melalui email {lisadamsloanfirm@gmail.com}

Informasi Peminjam:
Nama lengkap: _______________
Negara: __________________
Sex: ______________________
Umur: ______________________
Jumlah Pinjaman Dibutuhkan: _______
Pinjaman Durasi: ____________
Pinjaman bunga: _____________
Nomor ponsel: ________


LISADAMSLOANFIRM
(Lisadamsloanfirm@gmail.com)

Adakah anda pernah ditolak oleh bank kerana skor kredit yang rendah? Jangan bimbang, anda mempunyai pilihan! pinjaman SOS mungkin tidak menghubungkan anda dengan pemberi pinjaman swasta yang boleh membantu anda mencapai matlamat anda.
- GOOD KREDIT ATAU KREDIT BAD NO PROBLEM!
- TRAIN PINJAMAN
- Pinjaman Peribadi
- Memupuk asalnya KREDIT ANDA
- Memberi penekanan yang HUTANG ANDA
Dapatkan wang anda dalam tempoh 5 hari!
Ada sebarang pertanyaan lanjut, sila e-mel kepada kami di joycerolandloancompany@gmail.com

Hello saya sedang Puan, nelly berharga. pemberi pinjaman pinjaman sah dan boleh dipercayai kepada pemberi pinjaman, er menawarkan pinjaman rumah, pinjaman kereta, pinjaman hotel, tawaran komersial, yang mesti mengemas kini semua keadaan kewangan dalam dunia / syarikat untuk membantu mereka yang berdaftar peminjam wang pinjaman peribadi, pinjaman perumahan, pinjaman pembinaan , kadar faedah yang rendah sebanyak 2% dan lain-lain modal, pinjaman perniagaan dan pinjaman kredit buruk kerja, memulakan. Kami membiayai projek di tangan dan firma / rakan kongsi anda dan saya ingin menawarkan pinjaman peribadi kepada pelanggan mereka dari USD $ 12,000 kepada $ 8000000, euro dan pound sahaja. Saya memberi pinjaman perniagaan,
pinjaman peribadi, pinjaman pelajar, pinjaman kereta dan pinjaman untuk membayar bil-bil. jika awak
memerlukan pinjaman yang anda perlu lakukan adalah untuk anda untuk menghubungi saya secara langsung
In: (nellyperious@gmail.com)
Tuhan merahmati kamu.
Yang ikhlas,
Puan: nelly perious
E-mel: (nellyperious@gmail.com)

Nota: Semua jawapan hendaklah dihantar kepada: (nellyperious@gmail.com). hubungi kami melalui e-mel untuk maklumat lanjut

Saya Mr Guerri, pemberi pinjaman pinjaman swasta yang memberikan pinjaman peluang seumur hidup. Adakah anda memerlukan pinjaman segera untuk membayar hutang anda atau anda memerlukan pinjaman untuk meningkatkan perniagaan anda? Anda telah ditolak oleh bank-bank dan institusi kewangan lain? Adakah anda memerlukan pinjaman penyatuan atau gadai janji? mencari Morea kerana kita berada di sini untuk membuat semua masalah kewangan anda satu perkara yang telah lalu. Kami memberikan pinjaman dana kepada individu yang memerlukan bantuan kewangan, yang mempunyai kredit yang buruk atau memerlukan wang untuk membayar bil, untuk melabur dalam perniagaan pada kadar 2%. Saya mahu menggunakan medium ini untuk memberitahu anda bahawa kami memberikan bantuan yang boleh dipercayai dan benefisiari dan akan bersedia untuk menawarkan pinjaman. Jadi hubungi kami hari ini melalui e-mel di: (opendoorsloancompany@gmail.com)

Adakah anda sedang mencari pinjaman perniagaan, pinjaman peribadi, pinjaman rumah, pinjaman kereta, pinjaman pelajar, pinjaman penyatuan hutang, pinjaman tanpa cagaran, modal teroka, dan lain-lain. Atau anda menolak pinjaman oleh bank atau institusi kewangan bagi satu atau lebih reasons.You telah datang ke tempat yang betul untuk pinjaman anda! Kami adalah sebuah syarikat pinjaman yang mempunyai semua kualiti dan kewangan yang anda perlukan. Kami memberi pinjaman kepada syarikat-syarikat dan individu pada kadar faedah yang rendah dan berpatutan 2%. Sila hubungi kami melalui e-mel Zenithbankloanfirmnigeria@gmail.com

Apakah Anda berpikir untuk mendapatkan bantuan keuangan, Apakah Anda membutuhkan serius pinjaman mendesak, Apakah Anda berpikir untuk memulai bisnis Anda sendiri, Anda berada di utang, ini adalah kesempatan Anda untuk mencapai keinginan Anda karena kami memberikan pinjaman pribadi, pinjaman bisnis, dan kredit korporasi, dan segala macam pinjaman pada tingkat bunga 2% .HURRAY !!! Hal ini hampir mendapatkan untuk mengakhiri tahun ini dan kami berada di Chloe Firm Pinjaman, kami menjamin semua klien berharga kami bahwa mereka akan mendapatkan semua pinjaman masing-masing dan menjadi tahun baru dengan senyum di wajah mereka.

Untuk informasi lebih lanjut hubungi kami sekarang melalui email {} dianawhiteloanfirm@gmail.com

Informasi Peminjam:
Nama Lengkap: _______________
Negara: __________________
Sex: ______________________
Umur: ______________________
Jumlah Pinjaman Dibutuhkan: _______
Durasi Pinjaman: ____________
Tujuan pinjaman: _____________
Nomor Cell Phone: ________


DIANAWHITELOANFIRM
(dianawhiteloanfirm@gmail.com)

Halo, Berikut datang pinjaman terjangkau yang akan mengubah hidup Anda selamanya, aku Mr. patrick Fredrick pemberi pinjaman kredit bersertifikat, saya menawarkan pinjaman kepada sektor individu dan masyarakat yang membutuhkan bantuan keuangan di tingkat bunga rendah dari 2%. Layanan kami meliputi: * Pinjaman Pribadi * Hutang Konsolidasi * Kredit Usaha * Pendidikan Pinjaman * Mortgage * Dijamin Pinjaman * Kredit tidak diasuransikan * Mortgage Loans * bayaran keluar * Student Pinjaman * Kredit Usaha * Pinjaman * kredit mobil * pinjaman Investasi * Pembangunan * pinjaman Akuisisi untuk konstruksi lengkapi formulir di bawah ini dan kembali jika Anda tertarik: (PATRICKLOANS15@GMAIL.COM) Patrick pinjaman adalah pinjaman perusahaan bersertifikat dan terpercaya, berlaku hari ini dan memecahkan masalah keuangan Anda saat ini. DATA DEBITUR 1) nama lengkap: 2) Negara: 3) Alamat: 4) Kondisi: 5) Sex: 6) Status: 7) Pekerjaan: 8) Telepon: 9) Pendapatan Bulanan: 10) sendiri hukum: 11) Jumlah kredit yang dibutuhkan : 12) Durasi pinjaman: 13) Tujuan pinjaman: 14) nama facebook: 15) segera setelah formulir di atas diisi, saya akan mengirim saya Syarat dan Ketentuan pinjaman Asap dengan begitu kita lanjutkan. Kami akan melihat ke depan untuk mendengar dari Anda untuk melanjutkan. Salam, E-mail: patrickloans15@gmail.com. Terima kasih

Adakah anda memerlukan pinjaman? telah bank menafikan anda pinjaman, kita berada di sini
untuk membantu anda dari segi kewangan, untuk mendapatkan pinjaman segera anda apa-apa amaun di mana-mana
destinasi. kebahagiaan anda adalah keutamaan kami. semua yang anda perlu lakukan sekarang adalah untuk
email kami melalui (augustinejunio@gmail.com

Kami adalah badan kewangan di atas, kita memberi pinjaman kepada individu di seluruh dunia, adakah anda pada masa ini mengalami kewangan dalam keupayaan? Adakah anda memerlukan pinjaman? Adakah anda ingin mewujudkan anda sendiri, jika jawapan anda adalah ya kepada perkara di atas maka anda hanya selangkah lagi untuk mengatasi mereka hitches kewangan?

Kami memberikan individu dan organisasi pinjaman peribadi dan perniagaan, perkhidmatan ini boleh meregangkan tempoh masa tertentu yang terdiri antara tempoh yang diberikan dan lima tahun dengan kadar faedah maksimum 3%.

Sila hubungi e-mel di bawah untuk jika anda berminat.

freedomfinance231@gmail.com

Yang ikhlas,
Glyn Jones

Hi
Saya Korejs Fillip, Pengurus Pemasaran, Perdagangan Int Global.
Kami menawarkan perkhidmatan pinjaman kewangan foreverybody memerlukan pinjaman pada kadar faedah yang sangat rendah sebanyak 2%

E-mel: cashfirmarena@gmail.com
Terima kasih & Salam,
Korejs Fillip

+60183723787
Pengurus Pemasaran Perniagaan.

Hello, Adakah anda telah melihat pilihan untuk membiayai pembelian rumah baru anda, pembinaan, pinjaman hartanah, membiayai semula, penyatuan hutang, tujuan peribadi atau perniagaan? Selamat datang ke masa depan! Pembiayaan mudah dengan kami. Hubungi kami kerana kami menawarkan perkhidmatan kewangan kami pada kadar yang rendah dan berpatutan faedah 2% untuk pinjaman dengan pemohon term.Interested panjang dan pendek perlu menghubungi kami untuk prosedur perolehan pinjaman selanjutnya melalui (josefinavaleraloanfirm@gmail.com)

Hi
Saya Korejs Fillip, Pengurus Pemasaran, Perdagangan Int Global.
Kami menawarkan perkhidmatan pinjaman kewangan untuk semua orang di seluruh dunia pada kadar faedah yang sangat rendah sebanyak 2%

E-mel: cashfirmarena@gmail.com
Terima kasih & Salam,
Korejs Fillip

+60183723787
Pengurus Pemasaran Perniagaan.

adakah anda memerlukan pinjaman tulen untuk tujuan perniagaan atau untuk membayar hutang anda kenalan Mr Kellie Wilson sekarang untuk pinjaman tulen melalui e-mel: Oceanicfinance113@gmail.com

Adakah anda diperah kewangan? Memerlukan pinjaman peribadi atau perniagaan untuk pelbagai tujuan? Adakah anda mencari pinjaman untuk melaksanakan projek-projek besar? Adakah anda mencari dana untuk kegunaan peribadi? Jika ya maka mencari tiada lagi. Kami menawarkan semua jenis pinjaman kewangan menyokong untuk pinjaman Perniagaan / Rumah, pinjaman School, pinjaman pelaburan, pinjaman pengangkutan, pembiayaan projek dan garis pinjaman kredit pada kadar faedah @ 2% setiap tahun.

Sila Hubungi kami di: mrwhitegreen@financier.com bagi prosiding pinjaman penuh jika berminat.

Regards
Mr.John Apple
Kewangan kredit

Apakah Anda mencari investasi dan pinjaman pribadi? Mencari lagi karena Anda berada di tempat yang tepat untuk solusi pinjaman Anda di sini! Global Finance Terbatas memberikan pinjaman kepada perusahaan, badan swasta dan individu pada tingkat bunga rendah dan terjangkau. Mencari lagi karena tujuan kami adalah semua tentang kebebasan finansial dan masyarakat yang stabil. silahkan hubungi kami melalui e-mail melalui: (bellacesarglobalfinance@gmail.com)

APLIKASI DATA

1) Nama:
2) Negara:
3) Alamat
4) Negara:
5) Jenis Kelamin:
6) Status perkawinan:
7) Pekerjaan:
8) Nomor Telepon:
9) Posisi sekarang di tempat kerja:
10) pendapatan bulanan:
11) dibutuhkan jumlah Pinjaman:
12) durasi pinjaman:
13) Tujuan pinjaman:
14) Agama:
15) Apakah Anda menerapkan sebelum:
16) Tanggal Lahir:
Terima kasih.


EmoticonEmoticon