√ Pengalaman Stay Hotel Metrasquare Dekat Dengan Zoo Melaka - Adarain

Pengalaman Stay Hotel Metrasquare Dekat Dengan Zoo Melaka

Pengalaman Stay Hotel Metrasquare Dekat Dengan Zoo Melaka
Hotel Metrasquare luar nampak biasa tapi dalaman gempak!


Info Tentang Hotel Metrasquare


Hotel MetraSquare terletak di Melaka, 12 km dari Melaka Sentral. Ia menyediakan tempat penginapan dengan restoran, parking peribadi percuma dan pusat kecergasan. Antara kemudahan yang terdapat di tempat penginapan ini adalah kaunter penerimaan tetamu 24 jam, ruang simpanan bagasi serta WiFi percuma di seluruh kawasan penginapan. Hotel ini mempunyai bilik-bilik keluarga.


Semua bilik adalah berhawa dingin dan menyediakan TV skrin rata dengan saluran satelit, cerek, bidet serta peralatan mandian percuma dan almari pakaian. Bilik-bilik di hotel ini mempunyai bilik mandi peribadi dengan pancuran mandian.


Pilihan sarapan bufet dan Asia disediakan setiap pagi di Hotel MetraSquare. (Buffet takde time PKP)


Pengalaman Stay Hotel Metrasquare


Ini first time stay hotel yang jauh dari bandar Melaka sebab kebiasaannya memang akan stay kat bandar Melaka dan senang kalau nak pergi tempat bersejarah area situ.. 


Yang bestnya hotel ini juga berdekatan dengan tempat menarik macam Zoo Melaka, Taman buaya, World Bee's Museum dan Taman Burung


Hotel ini tak susah pun nak cari ikut google maps memang senanglah jumpa.. Bangunan pun agak terperosok sikit. 


Apa yang bestnya kat sini adalah hotel yang kitorang booking ni jenis bilik hotelnya ada 2 tingkat style macam kondominium. Ada bilik kat atas dan ada juga bilik kat bawah.. Ini untuk booking 4 orang.. Tak sure kalau booking 2 orang mcam mana rupanya biliknya.. Tapi untuk 4 orang duduk ni macam sesuai la untuk family stay siap ada tab mandi lagi. 


Yang bestnya bilik atas ada modem wifi sendiri.. bilik bawah ada modem sendiri. Memang laju wifi berdesup download. Hari tu speed test 100mbps..


Bawah hotel ini ada beberapa kedai yang buka macam Old Town. Banyak kedai tak buka lagi. Belakang hotel ini juga ada hotel namanya Ames


Pengalaman Stay Hotel Metrasquare Dekat Dengan Zoo Melaka
Bilik atas untuk 1/2 orang tidur.. siap ada bilik air sendiri ya. 

Bilik atas ini juga ada tv sendiri tak perlu nak turun bawah kalau nak tgk tv. 


Pengalaman Stay Hotel Metrasquare Dekat Dengan Zoo Melaka
Pemandangan dari bilik tidur atas. 

Pengalaman Stay Hotel Metrasquare Dekat Dengan Zoo Melaka
Bilik atas je ada tab mandi.. kalau bilik bawah takde. 


Pengalaman Stay Hotel Metrasquare Dekat Dengan Zoo Melaka
ini bilik bawah.. muat untuk 2 orang tidur. dengan 2 katil single. 

Time serapan pula agak tak best skit sebabnya time PKP hotel ini takde buat buffet dan dorang akan bagi menu untuk korang pilih. Nanti dorang akan hantar makanan terus ke meja korang. Menu makanan pun agak limited juga. Ada 3 jenis air macam jus oren, teo, kopi. Makanan macam nasi lemak, mee goreng dan ada 2-3 menu lain.

Pengalaman Stay Hotel Metrasquare Dekat Dengan Zoo Melaka
Serapan Nasi Lemak


Overall stay kat sini memang sangat berbaloi dengan apa kita dapat. Sangat selesa dan memuaskan. Cuma agak jauh dari bandar Melaka dan berdekatan dengan aktiviti outdoor macam zoo, taman burung dan buaya. 

Rekabentuk bilik yang unik dan cantik dengan kemudahan TV setelit pada bilik utama dan di ruang tamu. Bilik mandi yang sangat luas dan selesa. Penggunaan hiasan dalaman yang elegent dan moden. Sangat sesuai untuk percutian keluarga. Sangat disyorkan kepada yang ingin menginap dan melawat sekitar Ayer Keroh.

Get notifications from this blog