√ Kes Covid-19 di Sunway Pyramid Cetus Kebimbangan - Adarain

Kes Covid-19 di Sunway Pyramid Cetus Kebimbangan

 The management of Sunway Pyramid Mall has been made aware of one Covid-19 case on 26/9/2020, involving one staff of Nike outlet at first floor of mall who had a travelling history.


We would like to assure all tenants, vendors and customers that the case is an isolated case and has been attended to immediately upon identification, together with the affected tenant in full compliance with the Ministry of Health (MOH) guidelines.


MOH has also reached out to those who have had close contact with the affected, and have been ordered to do screening and self-quarantine. The case is well managed and under control due to the swift actions taken by the tenant together with the authorities.


Sunway Pyramid Mall has immediately carried out and completed deep cleaning, thorough disinfection as well as sanitisation throughout the premises; and is increasing the frequency of such processes on a daily basis. 


We have also been working closely with the affected tenant to coordinate holistically the completion of deep sanitization work, as well as securing timely and accurate updates to address the matter effectively and efficiently.


The mall and its personnel have been trained to apply the highest standards and protocol for hygiene and sanitation in accordance with the MOH safety and health guidelines on Covid-19. 


As we continue to closely monitor the developments, we would like to encourage all visitors, tenants and our communities to remain calm and vigilant during this time, and adopt good personal hygiene practices.


The management of Sunway Pyramid Mall is fully committed to protecting the health and safety of our tenants and communities.

Thank you.


sumber gambar dari Page facebook Sunway Pyramid


Pengurusan Sunway Pyramid Mall telah diberitahu mengenai satu kes Covid-19 pada 26/9/2020, yang melibatkan satu kakitangan kedai Nike di tingkat pertama pusat membeli-belah yang mempunyai sejarah perjalanan.


Kami ingin meyakinkan semua penyewa, vendor dan pelanggan bahawa kes itu adalah kes terpencil dan telah dihadiri segera setelah dikenal pasti, bersama-sama dengan penyewa yang terlibat mematuhi sepenuhnya garis panduan Kementerian Kesihatan (KKM).


KKM juga menghubungi mereka yang telah berhubungan dekat dengan yang terkena dampak, dan telah diperintahkan untuk melakukan pemeriksaan dan karantina diri. Kes ini dikendalikan dengan baik dan terkawal kerana tindakan pantas yang dilakukan oleh penyewa bersama dengan pihak berkuasa.


Sunway Pyramid Mall telah segera melakukan dan menyelesaikan pembersihan mendalam, pembasmian kuman menyeluruh serta pembersihan di seluruh premis; dan meningkatkan kekerapan proses sedemikian setiap hari.


Kami juga telah bekerjasama dengan penyewa yang terjejas untuk menyelaraskan secara menyeluruh penyiapan kerja pembersihan yang mendalam, serta mendapatkan kemas kini tepat pada masanya dan tepat untuk menangani masalah ini dengan berkesan dan cekap.


Pusat membeli-belah dan pegawainya telah dilatih untuk menerapkan standard dan protokol tertinggi untuk kebersihan dan sanitasi sesuai dengan garis panduan keselamatan dan kesihatan KKM di Covid-19.


Semasa kami terus memantau perkembangannya, kami ingin mendorong semua pengunjung, penyewa dan masyarakat kami untuk tetap tenang dan waspada selama ini, dan menerapkan amalan kebersihan diri yang baik.


Pengurusan Sunway Pyramid Mall komited sepenuhnya untuk melindungi kesihatan dan keselamatan penyewa dan komuniti kami.


Terima kasih.


Ramai mula meminta agar dikuarintin tutup 14 hari


Rata-rata ramai yang memberi respond yang kurang senang dengan tindakan Sunway pyramid yang tidak menutup atau kuarintin secara keseluruhan kerana dibimbangi akan merebak kepada semua pelanggan tanpa disedari.. 

Mungkin Sunway ada guideline untuk dorang handle kes macam ini. Jadi kita harap yang terbaik untuk kes dorang ini..

Kalau korang rasa takut dijangkiti korang tak payahlah datang sana, banyak shopping mall kat luar sana,, yang penting jaga jarak, gunakan hand sanitizer dan pakai mask selalu. 


Get notifications from this blog