Senarai Lokasi Pemasangan Kamera Perangkap Kelajuan - adarain

Friday, 25 July 2014

Senarai Lokasi Pemasangan Kamera Perangkap Kelajuan

Assalamualaikum dan Salam sejahtera


Orang ramai sudah mula pulang ke kampung halaman masing-masing sempena hari raya yang bakal menjelma tidak lama lagi dan pasti akan berdepan dengan kesesakan jalan raya tidak kira sama ada di Lebuhraya mahu pun di Jalan 'dalam'.


Walau di mana destinasi yang anda hendak tuju pastikan kenderaan dalam keadaan yang baik dan memandu dalam keadaan yang segar. Bawa laju berpada-pada tengok keadaan. Sekali silap buruk padahnya. Semoga selamat sampai dan pulang. :)



Berhati-hati dengan Kamera Perangkap kelajuan


Senarai lokasi pemasangan kamera perangkap kelajuan


Berikut diberikan Senarai Lokasi Pemasangan Kamera Perangkap Kelajuan/ Speed Trap Di Jalan Raya Malaysia yang telah dipasang oleh pihak PDRM:


PLUS North Bound (ke Utara)




  • Di bawah jambatan di kira-kira 456km, Sg Buloh simpang.

  • Di bawah jambatan di kira-kira 459km, Bukit Lanjan interchange.

  • Di bawah restoran jejantas di Sg Buloh.

  • Di bawah jambatan terakhir sebelum tol Sg Besi pada 309.2km.

  • Di bawah jambatan di 296.5km, persimpangan Bangi.

  • Di bawah jambatan baru dibina di 289.0km, selepas simpang Utara Penilaian.

  • Di bawah jambatan di 286.5km, Penilaian Utara simpang.


PLUS South Bound (ke Selatan)




  • Di bawah papan tanda pada kira-kira 454.6km dan 455.2km, Sg Buloh layby.

  • Di bawah jambatan selepas simpang Subang pada 11.3km.

  • Di bawah jambatan di 22km, simpang Bukit Lanjan

  • Di bawah jambatan sebelum Mint hotel, Sg Besi Tol. 80km / h sahaja!

  • Di bawah jambatan di 302.8km, persimpangan Kajang.

  • Kira-kira 1km selatan persimpangan Bangi

  • Di 296.5km and 297km, persimpangan Bangi

  • Di bawah jambatan yang baru dibina di 289.0km, sebelum simpang Nilai Utara .

  • At 285.5km dan 285.8km, persimpangan Nilai Utara.

  • Pada pembahagi pusat 251.8km dan 253km selepas simpang Senawang .

  • Selepas simpang Alor Gajah at 213.9km, sebelah taman tema air.

  • Di halangan kanan pada 198.4km.


Elite Central Link East / North Bound




  • Pada sebelah kiri di 4.8km selepas Batu Tiga / Shah Alam keluar

  • Di bawah restoran jejantas di persimpangan USJ / Hicom kira-kira 8.5km. 90km / h zone!

  • Di bawah jambatan sebelum simpang USJ / Hicom di 10.5km.


Elite Central Link West / South Bound




  • Di bawah restoran jejantas di persimpangan USJ / Hicom kira-kira 8.5km. 90km / h zone!

  • Di bawah jambatan sebelum simpang USJ / Hicom di 10.5km.

  • Selepas keluar dari tol KLIA ke lapangan terbang, di bawah Jalan Pekeliling flyover.90km / h


NKVE East / North Bound




  • 300m sebelum tol Jalan Duta, 60km / h!

  • Di sebalik halangan kemalangan di sebelah kiri apabila pergi ke arah tol Jalan Duta,di 24.9km 80km/h

  • Di bawah jambatan di Damansara Junction, 17.5km NKVE West / South Bound

  • Di sebalik halangan di sebelah kiri apabila keluar tol Jalan Duta dari KL, pada 25.3km dan 25.7km, 80km / h sahaja!

  • Dari Jln Duta, di bawah jambatan, 23km, 80km / h sahaja!

  • Dari Jln Duta, di terowong Sg Buloh persimpangan-Y, 22km.

  • Di sebalik halangan n di Damansara Junction, 17.7km dan 16.8km

  • Di bawah jambatan keretapi di 11.2km

  • Di bawah jambatan di persimpangan Shah Alam.


Kesas East Bound




  • Di bawah jambatan di 44.8km, turun bukit yang selepas simpang Puchong.


Kesas West Bound




  • Di tepi Sg Besi Tol Bound Timur. Kuala LumpurCity

  • Jalan Duta; di bawah jejambat di persimpangan Damansara, 70km / h zone.


Klang




  • Jalan antara Klang dan Pelabuhan Klang. Ke Arah Klang arahan, pada kira-kira 13 km kilometer batu. 70km / h sahaja!


Pantai Timur




  • Tanda Jalan di Karak lebuh raya adalah tidak mencukupi terutamanya di simpang Y; jika anda unfamilar, pergi perlahan.

  • East terikat, turun bukit dijalankan selepas Raub persimpangan.

  • Maran, 60km / h zone.

  • Paya Bungor, 70km / h zone.


Perangkap Hadlaju DI JOHOR South Bound




  • Persimpangan Tangkak.

  • Di bawah jambatan selepas Yong Peng Utara persimpangan

  • Pada 97.3km.

  • Persimpangan Ayer Hitam

  • Persimpangan Sedenak


Perangkap hadlaju DI PERLIS, KEDAH DAN PULAU PINANG


North Bound




  • Around Ayer Hitam in 60km / h zone.

  • Sebelum Perwaja Steel.

  • Sg Petani persimpangan.

  • Antara persimpangan Seberang Jaya dan Tol Sg Dua.


South Bound




  • Penang Bridge Ssland akhir. Had laju 80km / j.

  • Kira-kira 2 km sebelum Juru Toll Speed ??had 90km / j.


Perangkap HADLAJU DI PERAK North Bound




  • Di bawah jambatan di 197.1km dan 198.8km, Simpang selepas Kamunting.

  • Di bawah jambatan di 204.3km, selepas simpang Kamunting.

  • Di bawah jambatan di 208km, sebelum simpang Junction.

  • Di bawah jambatan di 214.8km, sebelum simpang Kamunting.

  • Ipoh Vista Point pada kira-kira 263km. Had laju 80km / j.

  • Di bawah jambatan di 271km,simpang utara Ipoh .

  • Di bawah jambatan di 274.4km, simpang utara Ipoh South .

  • Di bawah jambatan di 286.9km, Si

Comments

10 komentar

Mak aihh.. banyaknya. Memang tak boleh leka ni.

Leka sikit alamat duit melayang

Alhamdulillah, banyak juga AES ni...Semoga pemandu memandu dalam had laju yang dibenarkan je. Sian kalau prang tak bersalah jadi mangsa bila yang laju tu terbabas ke apa... Kat sini, jalan biasa pun banyak kamera, dan memang suka cara orang sini yang memang betul2 ikut had laju...

Detail sungguh lokasi camera siap ade km berap adengan satu tempat perpuluhan..tapi kalau jam macam malam ni kompem xde yang speeding..

hati2 di jalan raya, ingatlah org yg tersayang

Assalamualaikum,
Saya pulang beraya xlalu Highway... Lokasi kamera di jalan persekutuan dan negeri ada tak? Apa pun yg penting, patuhi peraturan jalan raya...pasti selamat dr saman.

Salam Lebaran buat Bahrain sekeluarga. Semoga Syawal ini disambut dengan gembira bersama insan2 tersayang. Mohon ampun dan maaf jika ada salah dan silap sepanjang perkenalan.
Selamat hari raya aidilfitri, maaf zahir batin... :)

terima kasih info..kena celik mata dan pastikan tak dapat voucher istimewa daripada JPJ:)

Thanks Bahrain,

Salam Aidil Fitri buat Bahrain & family. Mohon maaf jika ada yang tersentuh sepanjang kita berblogging k...

tujuan pemasangan kamera perangkap laju untuk kebaikan pengguna juga...so hati-hati di jalan raya!

hoho..

kena lebih berhati-hati la nih.

Kena berhati-hati, jangan bawak laju di lokasi ni


EmoticonEmoticon