√ Jepun Sebagai Destinasi Pelancongan Utama - Adarain

Jepun Sebagai Destinasi Pelancongan Utama

Pilihan Jepun sebagai destinasi pelancongan utama adalah terbaik ini kerana Jepun sememangnya adalah sebuah negara yang sangat berdisiplin, canggih dan sistematik dalam segala urusan malah dikagumi oleh setiap negara.


Oleh sebab itu, Tun Dr Mahathir dalam ucapannya suatu ketika dulu ketika menjadi Perdana Menteri Malaysia semasa Persidangan "5th Joint Annual Conference of MAJECA/JAMECA" di Hotel Hilton Kuala Lumpur pada tahun 1982 telah mengambil pendekatan dasar pandang ke timur iaitu Jepun dan Korea Selatan dalam nilai etika bekerja.




[caption id="attachment_3416" align="aligncenter" width="700"]Jepun Sebagai Destinasi Pelancongan Utama dengan Japan Budget Trip - osaka Salah satu tempat yang berada di Osaka, Jepun. Sumber gambar dari http://bedazle.com/[/caption]

Semasa menjejakkan kaki ke sana pasti kagum dengan sistematiknya negara matahari terbit ini. Bermula dari sebesar-besar perkara seperti susunan bangunan, jalan raya, perkhidmatan awam sehinggalah sehinggalah sekecil-kecil perkara seperti cara membuang sampah. Semua perkara yang dilakukan adalah bersistem.


Bukan niat untuk mengagungkan negara bukan Islam akan tetapi sekadar berkongsi dan mengambil pengajaran dengan kehidupan Jepun yang penuh bersistem. Perkara seumpama inilah yang patut dicontohi oleh negara Islam sendiri tertutamanya Malaysia.



Pakej pelancongan ke Jepun


Siapa kata nak ke Jepun memerlukan perbelanjaan yang banyak? Jangan risau dengan segala perbelanjaan di Jepun sebab ada pakej menarik yang ditawarkan oleh Japan Budget Trip - JBT dengan harga yang sangat berbaloi dan menjimatkan. Pelbagai tempat yang menarik di Jepun jika mengambil pakej yang ditawarkan oleh Japan Budget Trip - JBT.


Jom ketahui kelebihan tentang Japan Budget Trip - JBT dengan klik [DISINI]



Pakej ke Kansai 2015


Bagi yang mahu ke Jepun tetapi tidak tahu tempat mana yang paling menarik di Jepun. Apa kata anda pergi ke Kansai. Kansai juga dikenali dengann nama Kinki adalah kawasan kedua terbesar dan terpadat selepas Kanto. Ianya meliputi Osaka, Kyoto, Nara, Hyogo, Wakayama, Mie, Shiga, Fukui, Tottori & Tokushima.




[caption id="attachment_3410" align="aligncenter" width="700"]Jepun Sebagai Destinasi Pelancongan Utama bersama Japan Budget Travel 2015 sumber gambar dari http://ayaharif.blogspot.com/[/caption]

Tempat-tempat yang menarik di Kansai antaranya seperti berikut:




  • Shinsaibashi - merupakan pusat perniagaan dan tarikan popular di tengah bandaraya Osaka.

  • Kaiyukan dan Temponzan juga merupakan tarikan utama jika berkunjung ke Osaka. Sesuai utk seisi keluarga menghabis masa santai bersama.

  • Umeda Sky Building dengan Floating Garden menawarkan satu permandangan malam bandaraya Osaka yg sangat menakjubkan

  • Himeji Castle merupakan salah satu lokasi tumpuan di Kansai. Ianya merupakan salah sebuah kota asal yg tidak pernah musnah sejak dari dahul

  • Masjid Kobe merupakan sebuah masjid yg tertua di Jepun yg masih berdiri teguh dan digunakan oleh masyarakat Islam di sekitar Kansai.


[caption id="attachment_3414" align="aligncenter" width="700"]Jepun Sebagai Destinasi Pelancongan Utama dengan Japan Budget Trip Suasana meriah yang berada di Osaka, Jepun. sumber gambar dari http://bedazle.com/[/caption]

Semua tempat yang disebutkan tadi boleh pergi dengan pakej Japan Budget Trip - JBT dengan harga yang berpatutan iaitu dari RM 1990. Kalau berminat melancong ke Kansai boleh klik [DISINI] untuk lebih lanjut.



Pakej Snow & Sakura 2015


Selain itu, Japan Budget Trip - JBT juga menawarkan pakej yang lain iaitu Snow & Sakura pada tahun 2015 bermula 27 March - 1 April 2015.  Dengan pakej ini boleh ke Tokyo Disneyland dan bermain salji di kawasan peranginan ski. Berminat boleh klik [DISINI]




[caption id="attachment_3409" align="aligncenter" width="700"]Jepun Sebagai Destinasi Pelancongan Utama sumber gambar dari http://ayaharif.blogspot.com/[/caption]

Jangan berfikir panjang dan mulakan langkah untuk melancong dengan pakej pelancongan ke Jepun bersama Japan Budget Trip - JBT.


Maklumat lanjut bolehlah hubungi seperti berikut:

Whatsapp : 013-3417178
E-mail : japanbudgettrip@gmail.com
Facebook : www.facebook.com/japanbudgettrip
Tnstagram : www.instagram.com/japanbudgettrip
Twitter : www.twitter.com/japanbudgettrip
Penaja Utama : Japan Budget Trip

Penaja Bulanan/Saguhati 

1) Travelog.my
2) Azeni Ahmad
3) Hawwa Firdaus
4) Sitizan
5) eXplorasa
6) Travel And Foods Blog
7) Kisahtatie

Hadiah Utama: 1 Package ke Jepun bersama JBT

Hadiah Bulanan :
Tempat pertama : Hadiah saguhati bernilai RM200
Tempat kedua : Hadiah saguhati bernilai RM150
Tempat ketiga : Hadiah saguhati bernilai RM100
Tempat keempat : Hadiah saguhati bernilai RM50
Tempat kelima : Hadiah saguhati bernilai RM30

Get notifications from this blog

25 comments

  1. pergh.. macam best je.. teringin jugak nk pi jepun.. nk tengok budaya orang kat sana...

    ReplyDelete
  2. nak sangat pergi jepun sebab negara jepun best, selamat & cantik

    ReplyDelete
  3. Rain, semoga terpilih menjadi pemenang. Akak mula2 rasa nak join gak contest ni, tapi bila browse.... baca blog JBT tu, tgk syarat2 dia, minimum age ialah 10 tahun. Dah tu, takleh le akak nak bawak si kenit. So, tak jadi le join. So aku doakan awk la menang. Kalo menang nnt kirim souvenir Japan ye.

    ReplyDelete
  4. Bestnya kalau dapat pergi bercuti ke Jepun.. Saya dan keluarga memang ada perancangan nak pergi ke sana.. Kami dah ambil satu pakej pelancongan... Cuma belum booking flight lagi.. In Shaa Allah, kalau ada rezeki, rasa macam nak pergi dalam bulan April ini.. Kalau tak ada rezeki, kenalah tunggu, sampai ada rezeki... Maklumlah nak beli tiket kapal terbang untuk satu keluarga bukannya murah... huhuhu

    ReplyDelete
  5. jepun ada kamen rider dan ultraman :)

    ReplyDelete
  6. Jepun mmg antara destinasi yg sgt2 menarik.. best. All the best Bahrain!!

    ReplyDelete
  7. baca Sakura terus tekan link! aisyh..parah ni Ani hehe :)

    ReplyDelete
  8. haha, doraemon, dragon ball nak sebut semuanya sampai besok tak habis.

    ReplyDelete
  9. Semoga dipermudahkan urusan ke Jepun nanti. Dah sampai sana nanti boleh kongsikan sedikit pengalaman di Jepun nanti. :D

    ReplyDelete
  10. INSYA ALLAH, kalau ada rezeki dapatlah, kalau tak ada rezeki redha je dengan keputsan.

    ReplyDelete
  11. Betul tu.. Jepun amat menitik beratkan soal disiplin dan kebersihan terutamanya.

    ReplyDelete
  12. Bookmarked. Mmg dah lama plan nak pergi Jepun cuma tak tahu nak mana bandar yang best nak lawat dulu. Artikel ni bagus sangat boleh jadi panduan untuk itinerary saya nanti.

    Terima kasih tuan!

    ReplyDelete
  13. Hmm budak2 keja halfcut dapat gi jepun cari barang..

    ReplyDelete
  14. suka dengan jepun tapi belum berkesempatan pergi. kena rca banyak2 supaya dpat pergi

    ReplyDelete
  15. Tq sudi bookmarked. sama2x. :D

    ReplyDelete
  16. Siapa yang tak nak kalau dapat bercuti ke Jepun. Negara cantik, moden dan masih kekal dgn tradisi!
    Semoga berjaya ke Jepun...amiin!

    ReplyDelete
  17. terbaikk . ada rezeki ada duit boleh la pergi

    ReplyDelete
  18. best sgt kalau dpt g jepun. mandi kolam panas. makan shushi dan lain lain. wahhh

    ReplyDelete
  19. Assalammualaikum rain, out of topic bole? sy nk tanye kalau kos untuk sebulan di Jepun mcm mane ye? Berapa byk yg perlu saya bawa untuk ke sana berseorangan? Dalam sebulan tu, kalau boleh saya ingin pergi ke tempat2 yg menarik seperti Tokyo, Osaka dan Kyoto.. Hmmm saya nk tanye jugak la, kalau dalam masa seminggu cukup ke masa saya untuk pergi ke tempat-tempat berikut dan berapa banyak yg perlu dibawa untuk kos dalam seminggu tu? Mungkin saya takkan amik pakej JBT tu.. Hehe

    ReplyDelete
  20. Jepun best... Dhla negara maju dan kebersihan negara di tahap maksimum,, budaya org Jepun mmg patut dicontohi...
    Jutawan2 dunia pun ramai yang datang dari Jepun...
    teringin pergi kat sane..
    Jepun.. tnggu akak datang!!!!

    ReplyDelete
  21. Sangat menarik. Apakan daya belum mampu lagi sekarang. Anyway, terima kasih kerana artikel yang memberi semangat ni. Jepun memang ada dalam list tempat pelancongan saya. Sekarang ni nak ke tempat menarik dalam negara dulu.

    ReplyDelete
  22. sama2x, INSYA ALLAH ada rezeki ke sana juga :D

    ReplyDelete
  23. Banyak tempat menarik untuk dilawati di Jepun. The best. Tapi buat masa ni saya focus pada percutian dalam negara dahulu.

    ReplyDelete
  24. Saya juga ingin pergi ke Jepang suatu hari nanti.

    ReplyDelete