Masalah Utama Kulit Badan Dan Cara Mengatasinya - adarain

Sunday, 14 February 2016

Masalah Utama Kulit Badan Dan Cara Mengatasinya

Masalah Utama Kulit Badan - Kulit sangat mudah terdedah dengan pelbagai penyakit dan sangat mempengaruhi kehidupan seharian. Kebanyakan penyakit kulit tidak merbahaya tetapi dilihat dililhat dengan mata kasar agak menggelikan. Beberapa contoh dari penyakit utama kulit yang kebiasaan berlaku ialah panau, kudis, jerawat dan masih banyak lagi pelbagai penyakit Kulit yang ada pada zaman serba moden.


Masalah Utama Kulit Badan Dan Cara Mengatasinya



Masalah Utama Kulit Badan Dan Cara Mengatasinya



  1. Panau
    Tompok putih pada kulit merupakan masalah biasa di kalangan remaja. Ia boleh terjadi disebabkan pelbagai faktor seperti pesakit yang kekurangan zat makanan atau mengambil ubatan seperti steroid sistemik dan immunosuppressant kerap mendapat panau. Begitu juga dengan pesakit hyperhidrosis atau peluh yang berlebihan

  2. Jerawat
    Jerawat adalah keadaaan abnormal pada kulit disebabkan gangguan rembesan berlebihan kelenjar minyak (sebaceous gland) hingga menyebabkan liang roma tersumbat. Ini menyebabkan radang (bengkak) yang biasanya terjadi pada dada, belakang badan dan muka (bahagian paling kerap dijangkiti).

  3. Gatal
    Ada banyak faktor kepada kegatalan pada badan salah satunya ialah dari segi makanan, kebersihan, terkena gigitan serangga, penyakit cacar air dan juga boleh disebabkan oleh cuaca

  4. Kulit Kering
    Kulit kering berpunca dari Cuaca, terdedah dengan matahari, Air-Con, Mandi dengan shower air panas, Gangguan kalenjar tiroid dan psoriasis.

  5. Kudis
    Faktor-faktor yang menyumbang kepada kudis adalah tinggal dalam keadaan kebersihan yang tidak sesuai, Kulit tercemar, Berpeluh, Astenyzyruyuscheho penyakit kronik seperti: kencing manis, dystonia, kekurangan berat badan (kekurangan zat makanan) atau, sebagai alternatif, disertai dengan obesiti gangguan Diencephalic. Jika gatal-gatal menembusi kulit, biasanya menunjukkan pembentukan gelembung kecil iaitu kudis.


Inilah masalah utama kulit badan yang sering berlaku pada kulit badan kita. Hanya mereka yang bernasib baik sahaja yang mungkin tidak mempunyai masalah kulit seperti yang di atas.



Bagaimana Mengatasi Masalah Utama Kulit Badan?



  • Selalu Bersenam

  • Amalkan pemakanan yang sihat.

  • Tidak digalakkan mengambil supplement kerana kebanyakkan supplement menggunakan sedikit bahan kimia yang mungkin tidak bagus untuk kulit

  • Jika ada masalah kulit yang serius sila berjumpa dengan Dr untuk dapatkan rawatan dengan segera dan guna ubat yang diberikan dengan betul.

  • Cari sabun yang sesuai dengan kulit yang sensitif seperti Cetaphil. Dettol antibacteria, JF Skin Solution atau Sabun Bidara Plus


Sabun Bidara Plus


Sebut pasal Sabun Bidara Plus, Sabun ni sebenarnya juga salah satu sabun yang dapat menghapus segala masalah utama kulit badan dan muka terutamanya Jerawat.


Masalah Utama Kulit Badan Dan Cara Mengatasinya

Bestnya tentang Sabun Bidara Plus ni ialah :


sabun bidara Plus

  1. 100% Semula Jadi tiada bahan kimia (Minyak Zaiton, Minyak Kelapa, minyak bidara, minyak habbatus Sauda, Mentega Shea, mentega koko yang telah melalui saponifikasi, garam bukit, propolis vitamin dan mineral)

  2. Menghilangkan bau badan selama 12 jam

  3. Membaiki kulit yang bermasalah seperti kegatalan, kudis, ekzema dan jerawat.

  4. Menghilangkan kesan jerawat & Jeragat

  5. Melembabkan & mencantikkan kulit

  6. Menyegarkan badan


Dijamin tiada SLS dan pewarna serta pewangi tambahan.

Tetapi, tahukah anda akan bahaya Sodium Lauryl Sulfate dan Sodium Laureth Sulfate (SLS)?


Kedua-dua bahan ini merupakan bahan kimia yang terbukti secara klinikal boleh mendatangkan kerengsaan pada kulit. Namun, kita perasan tak yang penggunaannya masih meluas walaupun dah terbukti ianya tidak selamat? Sebab kos dan harganya MURAH.

Bagi memastikan orang-orang biasa dan kebanyakan macam kita ni pun mampu untuk bersabun, bersyampu, menggunakan pencuci muka dan sebagainya, bahan sintetik ini digunakan kerana kosnya yang jauh lebih murah berbanding produk-produk organik dan semulajadi.

Jika anda semua perasan, kenapa produk-produk organik dan semulajadi harganya MAHAL? Sebab kos pembuatannya juga MAHAL kerana ia dihasilkan daripada bahan organik dan bukannya menggunakan bahan-bahan kimia yang digunakan untuk menghasilkan bahan sintetik.

Sabun Bidara Plus ni  sangat sesuai dengan mereka yang ada masalah seperti ini :



  1. Jerawat/Jeragat

  2. Kegatalan/ruam

  3. Ekzema/Psoriasis

  4. Kulit kering

  5. Badan sering letih

  6. Susah hendak tidur

  7. Masalah perhubungan antara suami & isteri

  8. Sering ditindih/diganggu ketika tidur

  9. Sering sakit kepala


Sabun Bidara Plus

Pengalaman Menggunakan Sendiri Sabun Bidara Plus


Sabun ini tidak sewangi produk sabun yang lain kerana menggunakan 100% semula jadi tanpa menggunakan bahan kimia. Namun, sabun ini selepas digunakan, rasa kulit terasa lembut dan smooth je bila sentuh. Baru beberapa hari pakai ada feedback yang baik pada Badan.



Kesan Sabun Bidara Plus


Kesan mungkin agak lambat, ini bergantung pada kulit dan lambat sedikit untuk baik tetapi memberi kepuasan yang dijamin tanpa merosakkan kulit disebabkan menggunakan bahan semula jadi. Berlainan dengan penggunaan kimia seperti SLS yang memberi kesan cepat tapi tidak baik pada kulit untuk jangka masa panjang seperti contoh berlaku cepat penuaan atau cepat berkedut.



Testimoni Pengguna Sabun Bidara Plus


Testimoni fb Sabun Bidara Plus

Testimoni Sabun Bidara Plus (2) Testimoni Sabun Bidara Plus



Mana nak dapat Sabun Bidara Plus?


Kepada mereka yang betul berminat nak cuba Sabun Bidara Plus boleh hubungi seperti yang tertera di bawah:




  1. No telefon - 0192635500.

  2. www.sabunbidaraplus.com

  3. Facebook - Sabun Bidara Plus 

  4. Instagram - Sabun Bidara Plus


Jadi bagi mereka yang sudah menggunakan banyak produk di pasaran tapi still ada masalah pada kulit badan apa kata cuba Sabun Bidara Plus. Mana tahu dengan penggunan sabun semula jadi lebih effective berbanding menggunakan produk yang mempunyai bahan kimia. Semoga ini dapat membantu mereka yang sedang mencarik produk yang sesuai.

Comments

10 komentar

terbaiklah produk ni, semoga dapat membantu ramai orang

Kulit yang sensitif memang kena berhati-hati dalam memilih sabun..

sesiapa yang hadapi masalah kulit badan...bolehlah mencubanya.

alhamdulillah DT tiada masalah dengan kulit...
tapi kalau ada, kena cuba produk ni.

syukur takde masalah kulit setakat nih.

tengah mencari-cari jugak sabun yang elok untuk kulit..

Sabun bidara plus untuk penjagaan kulit semulajadi. Keharumannya boleh ganti bedak. Sesuai digunakan seisi keluarga.

macam nak try la akan datang, nampak menarik sangat sabun ni

wah,,boleh juga itu dicoba, mungkin saja bisa membantu menghilangkan jerawat. Menggunakan bahan alami sepertinya lebih bagus.


EmoticonEmoticon