√ Review Movie The BFG - Adarain

Review Movie The BFG

The BFG - Saje bosan2x tengoklah movie kan time hujung minggu ari tu. So, main pilih movie tengok The BFG. Apa itu BFG? BFG ialah nama panggilan yang diberikan oleh Sophie untuk rakan gergasi barunya.

Sinopsis The BGF


Mengisahkan Sophie yang telah diculik oleh makhluk gergasi ke dunia gergasi. Sophie yang pada mulanya agak ketakutan dengan gergasi tersebut mulai suka dengan gergasi tersebut yang diberi nama BFG.

Maaf gambar telah tiada atas sebab tertentu

BFG walaupun berbadan besar tapi tubuh badan masih kecil kalau nak dibandingkan dengan gergasi2x yang lain. BFG salah satu gergasi yang tidak makan budak kecil dan dia hanya makan sayur-sayuran serta kerjanya hanya menangkap mimpi.

BFG selalu dibuli oleh 9 gergasi lain yang kuat tidur depan rumah BFG.

Jadi untuk menghalang BFG dari dibuli, Sophie mempunyai idea di mana mahu meminta pertolongan daripada permaisuri. Untuk meminta pertolongan dari Permaisuri, BFG perlu membuat satu 'resepi' mimpi agar mimpi diterima oleh permaisuri benar-benar berlaku. :D

Jadi, berjaya ke sophie menyampaikan mimpi kepada pemaisuri? Adakah berjaya 9 gergasi berjaya dikalahkan? kenalah tengok sendiri kan. :D

Review The BFG


Duration movie ini hampir 2 jam dan jalan ceritanya agak slow, bukan agak tapi memang slow. :D. Kalau yang dalam keadaan penat tu comfirm tertidur kalau tengok cerita ni.

Cerita ni ada babak komedi juga lagi2x bila membabitkan pemaisuri, babak tu pun dipenghujung cerita ni.

Graphic dah comfirm memang tersangat awesome dan real.

Jangan bawa budak kecil tengok cerita ni krang bosan plak dorang tengok. haha. sampai tertidur budak kecik aritu kat sebelah kerusi aku.

So, aku bagi rating 3/5 bintang untuk cerita ni. :D cerita agak slow tapi best.

Get notifications from this blog

6 comments

  1. Cerita begini saya kurang minat. Saya minat filem action je.

    Apa pun tahniah buat Bahrain sanggup tengok filem ini dan review pulak tu.

    ReplyDelete
  2. nampak gaya macan tak best jer cerita ni... hehehe...

    ReplyDelete
  3. Saya suka movie mcm ni...tak sabar nak tengok..huhu

    ReplyDelete
  4. jadi ingin liat langsung,, penasaran membosankan atau tidak hehe

    ReplyDelete
  5. Kadang-kadang, aku pun perlukan cerita-cerita slow macam ni. Huhu tapi kadang-kadang je la... just nak enjoy storyline, panorama dan sebagainya

    ReplyDelete