Jambatan Menghubungkan Tangkak dan Sg Rambai Runtuh - adarain

Tuesday, 7 February 2017

Jambatan Menghubungkan Tangkak dan Sg Rambai Runtuh

Jambatan Tangkak Runtuh - Pada 20 Januari yg lepas jambatan Jambatan baru yang menghubungkan antara Kampung Teluk Rimba dan Sg Rambai telah runtuh dan hanyut akibat tekanan air sungai yang sangat kuat.


Tangkak tempat yang paling hujung sekali yang dekat dengan Melaka.




[caption id="attachment_6517" align="aligncenter" width="720"]Jambatan Menghubungkan Tangkak dan Sg Rambai Runtuh keadaan jambatan yang dihanyutkan oleh sungai[/caption]

Terkejut gak dengan berita jambatan runtuh kt kg aku. Tak sangka plak boleh runtuh, jambatan dah lama sangat nasib baik tak ada yang maut.


Tapi sedihlah sebab jambatan tu lah penduduk Telok Rimba dan Kg Telok Rimba gunakan untuk ke Melaka, kira jalan shortcut. susah jugak orang yg bekerja kat kawasan melaka.


Buat sementara ini,  angkatan tentera Malaysia telah membuat jambatan mini bg menggantikan jambatan lama yang memudahkan penduduk untuk pergi kerja dan sekolah dengan lebih cepat dari melalui jalan yang jauh. Motor dan basikal je boleh lalu manakala Kereta tak boleh lalu.


Jambatan Menghubungkan Tangkak dan Sg Rambai Runtuh


Menteri besar Johor iaitu Datuk Seri Hj, Mohamed Khaled Nordin mengumumkan Tangkak dan Sungai Rambai, Melaka akan dibina menggantikan jambatan yang hanyut. Pembinaan jambatan tersebut perlu disegerakan untuk kemudahan penduduk yang menggunakan jambatan ini.


Tarikh setakat ini belum diputuskan.

Comments

10 komentar

Tangkak sebelah ngan jasin je..tempat aku ni..hehe..ko duk tangkak jugak eh??

Tak sangka ye jambatan tu boleh runtuh... jambatan konkrit tu...

alhamdulillah bagus untuk pengguna disitu

rasanya sbb jambatan lama dan air mungkin deras...

jambatan lama kan tu yang senang runtuh tapi bagus lah ada tindakan terus nak selesaikan

aah, memang dah lama sangat.

Bagus slah ada jambatan sementara, harap-harap cepat siap pembinaan semula jambatan tu nanti

Laaaaa orang tangkak ke?
Sep sikit...
Jambatan lama kot, but ok la kerajaan negeri pndg berat psl ni. Ganti jambatan baru bagi memudahkan kedua2 negeri..

aah, org tangkak...
sepp!..
kan... hope cepat skit siapnya.


EmoticonEmoticon