√ Perjuangan Beruk Berakhir Dalam Movie War for the Planet of the Apes - Adarain

Perjuangan Beruk Berakhir Dalam Movie War for the Planet of the Apes

The Planet of the Apes sudah pun berakhir dengan movie yang terbaru iaitu War for the Planet of the Apes yang boleh aku katakan antara ending trilogy yang terbaik. Bermula dengan Rise kemudian Dawn dan disudahi dengan tajuk War.


Kalau korang peminat movie ini memang kena tengok

Sinopsis Movie War for the Planet of the Apes


Mengisahkan Caesar bersama sekumpulannya merancang untuk berpindah ke tempat lain yang lebih jauh dari gangguan manusia.. Tapi perkara yang dirancang tak selalunya menjadi gara-gara manusia yang selalu memburu dan membunuh beruk lagi-lagi Caesar selaku ketua beruk yang banyak mempengaruhi pengikut-pengikutnya.




[caption id="attachment_7168" align="aligncenter" width="720"]Perjuangan Beruk Berakhir Dalam Movie War for the Planet of the Apes ada beruk pakai jaket, sebab apa pakai jaket tu korang kena tengok. hehe[/caption]

Bertambah marah si Caesar ni terhadap manusia apabila anak dan isterinya dibunuh oleh kolonel. Dan sejak dari itu dendam dengan manusia semakin membuak-buak...Namun Caesar menyuruh sekumpulannya ke tempat yang lebih selamat manakala dia sendiri ingin membalas dendam terhadap seorang manusia ini yang telah membunuh keluarganya..


Tapi akibat dendamnya telah memakan diri sendiri.. Sebab apa? korang tengoklah sendiri... tak nak bg banyak spoiler...

Ulasan War for the Planet of the Apes


Movie ini jalan ceritanya lama lebih kurang 2 jam setengah... cerita penghujung kenalah buat cerita lama... walaupun cerita ini jenis yang serius tapi ada diselitkan babak klakar dari beruk yang namanya Bad ape... macam mana dia dapat nama tu korang kena tengok sendiri... tapi endingnya tu buat korang melelehlah.. siapkan tisu siap2x...

Perjuangan Beruk Berakhir Dalam Movie War for the Planet of the Apes

Bagi aku cerita ini best antara movie francais yang terbaik dan endingnya cukup buat korang puas dengan kesudahan yang disajikan. Tiada tanda-tanda movie ini akan ada sambungan kalau tengok movie ending ini.. yg penting aku puas dengan ending ini..


Movie ini juga banyak dengan bahasa isyarat beruk dan hanya beberapa beruk je yang pandai cakap... so ada scene tu memang senyap dengan bunyi beruk tak adalah krik2x sangat.. dah nama pun movie beruk.. haha


Bayangkan perjuangan selama ini untuk lari dari kekejaman manusia akhirnya dapat kedamaian yang diinginkan.. bukan satu benda yang senang...


Movie ini juga mengajarkan kita untuk tidak mementingkan sendiri dan mengabaikan orang lain demi kepentingan untuk membalas dendam atau mendapatkan sesuatu ke arah keburukan..

Get notifications from this blog

8 comments

  1. Ada baca review tentang movie ni di internet

    Banyak yang puji

    Ceritanya serius

    tak ramai yang akan suka

    ReplyDelete
  2. Saya ada ikut movie-movie aps yang sebelum ni... Tapi tajuk-tajuknya dah tak ingat dah.... memang best dan ada babak-babak suspen.... Terutamanya apabila sekumpulan apes yang jahat cuba mengeruhkan hubungan di antara apes dengan manusia..

    ReplyDelete
  3. Tengok trailer macam best, dengan review ni lagi sangat baik. Tapi tak follow movie beruk yang sebelum ni, takut tak faham pulak jalan ceritanya nanti.

    ReplyDelete
  4. wow nonton ah suka banget film terusan the apes

    ReplyDelete
  5. Bila baca review, macam best! macam memanggil je cerita ni

    Ada pengajaran dan nilai, insyaa ALLAH

    ReplyDelete
  6. pergilah tengok nanti.. memang best. hehe

    ReplyDelete
  7. Xikuti cerita ni dari awal jadi memang makan masa nak faham. Kena tengok dari awal baru dapat ikuti jalan cerita dia.

    ReplyDelete
  8. ya betul.. kalau rajin kena tengok dari awal. hehe

    ReplyDelete