Takziah Buat Mangsa Letupan Bangkok - adarain

Tuesday, 18 August 2015

Takziah Buat Mangsa Letupan Bangkok

Semalam kita dikejutkan dengan letupan bangkok yang berlaku di sebuah kuil di tengah-tengah Bangkok. Kejadian tersebut meragut sekurang-kurangnya 20 nyawa termasuk rakyat Malaysia serta mencederakan beberapa orang lain menurut Pegawai Kedutaan Malaysia


Inseiden tersebut berlaku pada 7 malam waktu tempatan (8 malam waktu Malaysia). Dikatakan berpunca daripada sebutir bom yang tidak dapat dikenalpasti buat masa kini.




[caption id="attachment_4441" align="aligncenter" width="700"]Letupan Bangkok - Bangkok Blast sumber gambar dari astroawani[/caption]

Motif Letupan Bangkok Jadi Tanda Tanya


Motif letupan Bangkok masih tidak diketahui lagi. Suspek kini diburu bagi membantu siasatan.


Perbuatan seumpama ini adalah gila dan semoga dalang tindakan yang tidak berperikemanusian ini akan diberikan hukuman yang setimpal.


Sama-sama kita berdoa agar negara jiran kita berada dalam keamanan dan dijauhi dari bala bencana.


 
Comments

15 komentar

suka hati je mereka ni
tak pasal2 orang yang tak bersalah jadi mangsa

pengebom memang kejam dan dalam masa yang sama kes ini boleh berlarutan jika dendam kesumat sentiasa bermain dalam hati

memang susah sekarang dunia nak aman, dari dulu tak pernah berhenti lagi2x peperangan

Buat masa sekarang tak perlu la kita ke negara jiran seperti Thailand ni kan!

Semoga kita semua dijauhkan daripada suasana dan situasi macam ni..aminnn...

bom buatan sendiri...salah satu kreativiti salah tempat..kerjalah tempat kuari ke...ngan tentera ke...

semoga di kuatkan yang terkena kejadian ini

Boleh menjejaskan industri pelancongan dan merencat ekonomo kerana pelabur rasa tidak selamat.

kalau tak silap saya ada rakyat malaysia pun involve sebagai mangsa kan. Allahu

kejam sungguh kejam. dimana hati nurani pelakunya, coba kalau saja disimak buat apa dan ada manfaatnya ga ?? kasihan orang yang yang jadi korban tidak tahu apa-apa

saya turut berduka cita, semoga kejadian ini tidak terulang lagi

dah takde kerja ke apa. aduhai.

ngeriii tengok gambar.. moga2 Allah pelihara kita semua kat Malaysia ni dari jadi macam tu...


EmoticonEmoticon