√ Viral Lagu PPAP - Adarain

Viral Lagu PPAP

Apa Itu PPAP?


Dah dengar lagu PPAP? PPAP atau nama panjangnya ialah Pen Pineapple Apple Pen dah jadi viral seluruh asia termasuk Malaysia sendiri dan sampai sekarang ramai yang terikut2x menyanyi lagu Pen Pineapple Apple Pen yang 'catchy' dan sekarang tengah trending.

Maaf gambar telah tiada atas sebab tertentu


Soalnya dari mananya datang lagu PPAP?


Lagu ni sebenarnya dipopularkan oleh orang Jepun iaitu Pico Taro. Pico Taro merupakan salah satu karakter yang telah dicipta oleh pelakon dan penulis lirik iaitu Kazuhiko Kosaka.

Kasoka telah memperkenalkan nama Pico Taro dalam satu persembahan secara live dan persembahan tersebut menjadi hit dan popular. Kemudian Kasoka telah membuat satu keputusan untuk membuat video sebagai Piko Taro. Video PPAP telah diupload pada Ogos 2016.

Kejayaan lagu Pen Pineapple Apple Pen telah menjadi trending satu dunia dan kasoka melahirkan rasa syukur dengan populariti lagu Pen Pineapple Apple Pen.


Kemaskini Twitter oleh Kasako "Everyone and I am PIKOTARO. I'm very happy because many people see Pen Pineapple Apple Pen from all over the world this time".

Kini video di Youtube Pen Pineapple Apple Pen telah mendapat lebih 16 juta views.
Sejak kemunculan Video  Pen Pineapple Apple Pen ramai yang terikut2x dan telah membuat video parody lawak termasuklah artis popular sendiri, siap ada lagu RnB lagi. Tak kurang juga buat lawak bergambar.


Get notifications from this blog

9 comments

  1. Ini rupanya lagu pine apple, ingatkan ada kaitan dengan apple :)

    ReplyDelete
  2. owh ini la rupanya lagu pine apple tu. hihi

    ReplyDelete
  3. gampang dinyanyiin juga mudah kehapal dan menarik

    ReplyDelete
  4. patutlah ramai duk up kat facebook pasal ni hehe.

    ReplyDelete
  5. Lirik dia senang kot, tu yang dengar sekali je dah boleh hafal. Aku malas dah nak dengar lagi. Last time aku dengar, dua hari jugak nak delete memory ha ha Dah la dengar sekali dah boleh terus hafal

    ReplyDelete
  6. anak Pae suke lagu ni, masalahnya bile terdengar Pae terasa macam nak makan tart nenas..apekah kaitan? Nampak sangat memang kuat makan..

    :D

    ReplyDelete
  7. skrg dah keluarextended version lagi PPAP ni dari pikotaro sendiri.. dah dengar?

    I have a pen, I hav a pen..
    urgh.. pen-pen!

    ReplyDelete
  8. Anak-anak semua suka lagu ni..semua terdiam bila dengar..hahaha

    ReplyDelete