√ Bau Perfume Inspired By Tahan Lama Ke Macam Original? - Adarain

Bau Perfume Inspired By Tahan Lama Ke Macam Original?

Betul ke Perfume inspired by ni tahan lama macam perfume original. Tak terkejut kalau masih ada orang lagi yang tak tahu lagi tentang kewujudan perfume inspired by International.

Perfume Inspired By International merupakan minyak wangi yang diinspirasikan dari wangian antarabangsa seperti Hugo Boss, Paco Rabbane, Mont Blance, Gucci Flora, Dunhill, Victoria secret, Britney spears dan banyak lagi perfume antarabangsa yang berada di pasaran.

Bau Perfume Inspired By Tahan Lama Ke Macam Original?. gambar hak milik adarain


Bau Inspired By Tahan Lama Sama Perfume Original?

Cuma persoalannya sekarang adakah Bau Perfume Inspired By ni tahan lama ke macam Perfume Original?

Masih ramai yang tidak tahu bahawa bau inspired by mampu bertahan sehingga 8 ke 12 jam ke atas. Semuanya bergantung pada minyak wangi inspired yang dipilih.

Tapi ada perfume yang baunya tahan tak sampai 4 jam dah hilang baunya.. itu pun dari isnpired by juga... Ok, itu adalah disebabkan bau perfume itu berkenaan adalah dari Dubai yang mempunyai banyak gred seperti A, AA, AAA lah dan macam2x lagi lah. Biasa ada jual di pasar malam dengan harga yang murah dalam RM5-10 dengan botol nya sama dengan botol original tapi kualiti bau tak tahan lama. Tapi dari Dubai ada yang Ok wangi cuma baunya ada lari skit, kena pandai cari.

Ada perfume yang tak ada Gred2x macam kat atas tadi dan claim perfume inspirednya adalah EDP iaitu Eu Da Parfume bermaksud ketahanan baunya mampu bertahan sehingga 8 ke 12 jam. Ada yang jual RM50-65.

Tapi perlu dilihat juga dari segi kualitinya sama ada betul2x tahan lama baunya atau pun tidak. Sebab itu perlu hidu dulu perfumenya sama ada wangi dan tahan lama dan bukan sekadar survey pada harganya sahaja. Asal murah terus beli, asal mahal kualiti bagus.. tidak semestinya.

Di Malaysia khususnya, ramai yang menjual perfume inspired by dan tak semua kualitinya sama, ada yang pakai Oil dan ada yang pakai alkohol.  Kalau nak bau sama dengan original cari perfume inspired by yg pakai alkohol. Alkohol kosmetik sekarang pun dah mesra solat.

Ketahanan bau semuanya bergantung pada Inspired By Yang Dipilih.

Dibawah adalah contoh :

Victoria Secret Bombshell Vs Gucci Flora

Bombshell - bau dah ketahananya adalah moderate 8 jam...
Gucci Flora - bau nya strong dan ketahanan baunya tahan lama sampai 12 jam.

Dan kadang ketahanan bau bergantung pada badan seseorang.. dan ada juga hidung kita kata tahan. hidung orang lain kata tak tahan begitu juga dari segi bau.. selera orang tak sama yang penting kalau korang rasa bau ok ngan korang teruskan pakai.. 

Get notifications from this blog

6 comments

  1. Nice info..
    Baru tahu perfume ni pun ada gred2 yg berlainan..

    ReplyDelete
  2. berrbaloi la kalau macam tu..tahan lama dan harga lebih murah kan..

    ReplyDelete
  3. Perfume pun ada gred sendiri ye.

    Tapi yang paling penting tahan lama, harga berbaloi dan boleh dibawa solat.

    ReplyDelete
  4. yg pasti d xandra tu mmg tahan lama. hihi

    ReplyDelete
  5. Bro pasti seorang peminat minyak wangi macam saya..

    saya gemar juga minyak atar..

    tetapi jenis yang bau yang lebut..

    tetapi tahan lama juga

    ReplyDelete