√ Review Movie King Arthur Legend of the Sword - Adarain

Review Movie King Arthur Legend of the Sword

Movie King Arthur - Bila ada King Arthur teringat kat drama bersiri Merlin satu drama yang popular suatu ketika dulu di Malaysia dengan 5 season sahaja yang disiarkan di Tv3 kalau tak silap. Dan ramai yang tak puas hati sebab apa? Sebabnya King Arthur mati dan Merlin yang merupakan sihir dan peneman setia king arthur hidup sampai tua..


Itu kisah drama bersiri Merlin.. Bagaimana pula dengan movie King Arthur Legend of the Sword?



Sinopsis King Arthur Legend of the Sword


Arthur merupakan keturunan diraja dimana ibu bapanya telah mati akibat ketamakan Vortigern dan disokong oleh kuasa ahli sihir yang jahat. Ayah Arthur telah membawanya ke sampan untuk dibawa ke tempat lain sebelum ayahnya dibunuh..


Tinggallah Arthur keseorangan dalam sampan dan ditemui oleh seorang pelacur dan dibesarkan dalam rumah pelacur.


Pada suatu hari di hadapan istana ada satu pedang hasil peninggalan ayah arthur suatu ketika dulu dan sampai sekarang tidak boleh dicabut sehinggalah anaknya arthur yang boleh mencabut pedang tersebut dari batu.


Review Movie King Arthur Legend of the Sword


Maka Vortigern yang berasa tergugat dengan kedudukannya sebagai raja mula tercabar dan mahu membunuh arthur. Arthur pula dalam keadaan dilema kerana arthur sendiri tidak mahu menjadi raja walaupun telah diesak oleh rakan2xnya sendiri untuk menyelamatkan kerajaan yang zalim.


Review Movie King Arthur Legend of the Sword



Review Movie King Arthur Legend of the Sword


Never expect yang jalan cerita cerita macam ni walaupun lain dari drama bersiri Merlin.. dimana merlin tidak berada bersama dengan arthur malah diganti dengan ahli sihir lain yang merupakan pembantu merlin..


jalan cerita ini agak cepat dan korang kena faham betul2x la jalan ceritanya.. Time dia kecil sehinggalah dia membesar babak tu memang laju dan difast-forwadkan mungkin dilakukan agar tidak terlalu meleret dan bosan.


Suka tengok aksi lawan yang macam ala2x Movie Kingsmen pun ada, sekali tengok macam aksi final fantasy pun ada... ada la satu kelainan kat situ takde la aksi lawan yang sama je..


Movie ada diwujudkan babak lawak...lagi2x bila dorang meeting untuk next plan..dia punya plan tu macam dah tahu masa akan datang..

So best ke tak Movie King Arthur Legend of the Sword? Nak kata boring tak, nak kata best sangat pun tak.. boleh kata best biasa2x je...

Get notifications from this blog

2 comments