√ Pengalaman Pakai Tv Bluetooth Sound Bar Fiodio Dari DIY - Adarain

Pengalaman Pakai Tv Bluetooth Sound Bar Fiodio Dari DIY

Teragak-agak nak beli speaker dari kedai DIY?.. Meh saya bagi feedback tentang Tv Bluetooth sound bar speaker fiodo dari diy yang dijual murah berbanding dengan speaker yang lain.


Speaker yang saya beli ini adalah merupakan sound bar yang biasa pasang sekali dengan Tv, harga memang sangat murah lebih kurang RM100 lebih macam tu. 

Kalau brand lain dah jual harga RM400 ke atas macam tu untuk speaker bar tv. 

Kenapa murah sangat? Nanti explain kena buka try dulu baru tahu. 

Spefikasi tak jelas sebab DIY tidak menyertakan spefikasi speaker ini.. tapi ini adalah keterangan dari speaker Fiofio

High sound quality. Strong bass. Designed with play/pause, volumes, mode and power button at the side of the products. Comes with two input auxiliary ports too. Can connect your devices to this speaker via bluetooth also. Comes with a small controller also.
Dalam keterengan tersebut Fiodio menjanjikan kualiti yang terbaik. bass yang kuat. ada button play/pause, volume, power button kt hujung sekali. Ada bluetooth dan juga ada juga controller,.

Feedback Speaker Fiodio Bar dari DIY

Ini adalah sound bar yang saya telah beli kat DIY Bangi Gateway.. Dari dulu memang teragak-agak nak beli.. tengok review pun belum ada orang review lagi jadi mehlah kita beli dulu test macam mana ok ke tak sound bar Fiodio.

Ada dua sound bar tak silap kat DIY. Beli yang mahal sikit kot kualiti lagi bagus.

member kena pegang jadi model. hehe (kotak sound bar Fiodio)
Tv kena ada port khas untuk pasang sound bar ini.. tv tahun ni kebanyakkan ada port khas untuk sound bar. kalau lcd yang lama-lama mungkin tak ada portnya untuk sound bar.

Kualiti Sound bar Fiodio

Dah siap pasang kat Tv.. kita tak try la soundnya macam mana..

overall saya boleh kata tidak memuaskan hati.. pedih hati la juga.. kenalah dengan harga yang murah mampu milik. sbb expectation saya suara bergema ala wayang macam tu.. sekali sound biasa-biasa je.. sesuai untuk rumah yang kecil. bass pun tak paduuu.. just more to stereo je. lagi best speaker computer saya yang dulu. haha

last-last saya pasang sound bar ni kat computer saya je.

Not recommended.




Get notifications from this blog

2 comments

  1. Thanks bro.. kerana sanggup beli untuk review. Terfikir gak nak beli, tapi bila baca review Bro... batalkan niat je lah

    ReplyDelete
    Replies
    1. beli sound bar yang lain biar mahal janji padu. :D

      Delete