√ Hado Labo Skincare yang Terbaik untuk Kulit Berminyak - Adarain

Hado Labo Skincare yang Terbaik untuk Kulit Berminyak

Lama tak menyembang pasal skincare ni last hari tu pun up cerita pasal pencuci muka NuTeen. Sekarang kita update pasal skincare Hada Labo dari Jepun.


Produk ni tak payah cakaplah memang dah famous satu Malaysia dan antara skincare yang cepat habis kalau kat watson, Guardian or drugstore lain. 

Produk Hada Labo ni ada macam-macam jenis bergantung pada kulit korang.  Antaranya untuk mencerahkan kulit, hydrate-kan kulit korang, untuk kulit oily or dry, aha + Bha dan sebagainya. 

Hado Labo untuk Kulit Berminyak dan kombinasi


Mana satu produk yang sesuai sangat dengan kulit berminyak?

Hado Labo Skincare yang Terbaik untuk Kulit Berminyak
Sekali pakej, Pencuci Muka, toner dan moisturizer dari Hada Labo

Ini adalah produk yang sesuai sangat dengan Kulit berminyak. Lotion atau toner warna hijau jenis light dan moisturizer warna hijau jenis water gel. Ambil yang jenis light. 

Kalau Jepun pangil toner adalah lotion jadi jangan keliru. Lotion adalah toner bagi hada labo. 

Pencuci muka jenis foam. Memang best bila pakai sesuai untuk muka berminyak. Lepas cuci tu kulit muka terasa segar dan hydrated.

Selain itu boleh try toner yang warna hijau jenis light. Moisturizer sama macam gambar kat atas. 

Ada 2 jenis toner je yang sesuai untuk kulit berminyak gambar pertama dan kedua. Moisturizer pula ada satu jenis je yang jenis ultralight water gel.

Selain dari itu korang janganlah gatal tangan beli lain macam hada Labo Premium whitening la atau apa premium la sama ada toner or moistuzer sebab even ada jenis light tapi still rasa kulit melekit dan makin bertambah minyak. Better evoid krang menyesal melayang duit. 

Dahla Hada labo dah mahal sekrang sejak famous ni kalau nak dibanding dulu murah skit. 

Just korang fokus kat produk macam kat gambar tu je untuk kulit berminyak dan kombinasi.

Cara Pakai Hada Labo?


  1. Cuci dengan Pencuci Muka
  2. Dah kering pakai Toner sambil tu tepuk manja2x seluruh muka macam iklan buat. 
  3. Agak dah kering skit toner tu, pakaila Moisturizer kasi rata. 
  4. Siap.
Ini adalah rutin harian paling simple yang patut kena buat. 

Dah semakin dewasa ni jangan sekadar guna pencuci muka je. Toner dan moisturizer juga penting kena pakai even kulit berminyak pun. Supaya kekal lembap segar serta lock segala kebaikan dari toner. 

Dah selalu buat rutin harian semua tu nanti try la pula cari serum dan SPF (sunblock supaya muka tak cepat tua. hehe. cari yang 35 PA ++ or 50 PA +++) Make sure sesuai dengan kulit berminyak dan bebas alkohol. 

Hada Labo Hydrating Snow Dew 50g (Upgraded)


Baru-baru ini Hada labo telah upgrade moisturizer hydrating untuk oily dan combination daripada water gel kepada Snow Dew. 

Antara formula yang ditambah Ceramid dan Lilac & Swiss edelweiss essences. Ceramid ni mengandungi bahan nutrient pelembut yang membantu menguatkan lagi skin barrier. Manakala Lilac & Swiss edelweiss essences tu membantu minimize-kan pore dan control oil pada muka. 

Hado Labo Skincare yang Terbaik untuk Kulit Berminyak
warna biru laut sedikit berbeza dengan sebelum ini dengan biru cair..



Hado Labo Skincare yang Terbaik untuk Kulit Berminyak
ada sediakan sudu lagi.. sebelum ini, kalau tak silap takde. 


Hado Labo Skincare yang Terbaik untuk Kulit Berminyak
Rupa dalam cream bukan dalam bentuk gel water lagi. 

Walaupun sekarang dalam bentuk cream tapi dia bukan cream biasa (berat) tapi cream yang jenis light. Bila sapu kat muka tu muka akan terus meresap dengan rasa dingin sejuk pada kulit. 

Cuma tak sure la kenapa dorang upgrade moisturizer lama.. Padahal yang lama tu dah ok sangat. Better HL buat produk moisturizer baru yang kedua untuk kulit oily dan combination dengan Snow dew cream. 

Sebab kebiasaan bila sesuatu brand mula upgrade formula jadi tak sesuai dengan kulit muka. Kalau ngam ngan kulit muka tu kira bernasib baikla..

So far, penggunaan 1-3 hari guna snow takde masalah pape kat kulit muka.. Hopefully takde masalah lepas sebulan guna nanti. 

Get notifications from this blog

3 comments

  1. dah lama teringin nak pakai hada labo. senang nak dapat. watsons ada jual. tapi tulah. agak pricy

    ReplyDelete
  2. makasih gan artikel yg sangat bermanfaat sekalih

    ReplyDelete
  3. Terimakasih infonya, thanks for sharing..

    ReplyDelete