√ iPhone 5s Gajet Impian Setiap Blogger - Adarain

iPhone 5s Gajet Impian Setiap Blogger

iPhone 5s gajet impian setiap blogger dan semua pencinta gajet yang bukan sahaja di Malaysia malah seluruh dunia. Kehadiran telefon pintar terbaru keluaran Apple Inc., iPhone 5S yang mula menembusi pasaran negara ini telah mencetuskan fenomena apabila orang ramai sanggup beratur panjang sehingga berjam-jam bagi mendapatkan gajet tersebut. Inilah penangan iPhone 5s keluaran Apple Inc.



Pengenalan iPhone 5s


iPhone 5s yang telah berada di parasan sudah mula dilancarkan di Malaysia pada 21 September 2013 yang lalu. Kelainan kali ini tidak lagi didatangkan khas hanya dua (2) warna sahaja iaitu hitam dan putih tetapi diganti dengan warna tiga (3) warna yang menarik iaitu champaigne gold, aluminium silver dan space gray. Warna tersebut telah menjadikan iPhone 5s tampak elegan lagi bergaya.


iphone 5s diperbuat daripada aluminium yang cantik serta dilengkapi dengan dengan material Sapphire Crystal di mana ia berfungsi sebagai pelindung kepada iSight Camera. Secara keseluruhan, iPhone 5s adalah nipis dan ringan serta menarik minat ramai orang untuk membeli iPhone 5s.



Menarik Tentang iPhone 5s


Menarik tentang iPhone 5s salah satunya ialah kewujudan ID Touch yang sangat inovatif pernah dicipta dan belum ada lagi smartphone lain menghasilkan seperti ini. Ini bukan sahaja berlaku pada movie sahaja malah Apple Inc mengambil peluang ini menjadi realiti. ID Touch merupakan sensor atau pengesan cap jari sebagai password untuk mengakses smartphone dengan mudah dan cepat.


iPhone 5s telah dikemaskini dengan Chip A7 yang akan menjadikan sistem operasi pada iPhone tersebut lebih pantas berbandinng iPhone sebelumnya yang menggunakan Chip A6. Kehidupan kini semakin pantas seiring dengan kemajuan terbaru Chip A7


iSight Camera diperkenalkan bagi membolehkan pengguna mengambil gambar dengan lebih menarik dan jelas. Selain itu, Video Facetime membolehkan pengguna membuat panggilan secara bersemuka (Video Call)  melalui paparan skrin.



 iPhone 5s Gajet Impian Setiap Blogger



iPhone 5s Gajet Impian Setiap Blogger


Teruja bukan lihat ciri-ciri menarik iPhones 5s tadi? Tak hairan kalau orang ramai sanggup memecahkan tabung duit semata-mata untuk membeli gajet yang menjadi impian orang ramai.

 

iPhone 5s Gajet Impian Setiap Blogger

Blogger juga tidak ketinggalan memasang impian untuk memiliki iPhone 5s yang penuh unik dan elegan. Jom ketahui kenapa iPhone 5s menjadi Gajet Impian Setiap Blogger.




  1. Prestasi Menarik
    Seperti yang diberitahu sebelum ini, iPhones dilengkapi dengan Chip A7 yang menjadi iPhone 5s lebih pantas dan sukar untuk mengalami hang seperti yang dialami smartphone lain. Menjadikan urusan kerja blogger berjalan dengan lancar tanpa stuck. 

  2. Reka Bentuk
    Reka bentuk iPhone 5s yang unik dan penuh elegan ditambah pula saiz iPhone 5s yang kecil serta nipis dengan berat hanya 112 (g) dapat memudahkan blogger untuk dibawa iPhone 5s ke mana-mana sahaja.

  3. Kamera
    Kamera iPhone yang sentiasa dikemaskini telah diperbaharui dengan kewujudan iSight Camera. Blogger yang sentiasa melakukan aktiviti di luar terutamanya blog niche Travel pasti tidak akan melepaskan peluang dengan mengambil gambar untuk dikongsi bersama pembaca. Setiap gambar mempunyai ceritanya yang tersendiri.

  4. Jangka hayat Bateri
    Masa tersedia sehingga 225 jam dan bergantung kepada penggunaan seharian. Pengguna boleh bermain video sehingga 10 jam manakala audio pula sehingga 40 jam. Menggunakan internet Sehingga 8 jam pada 3G, sehingga 8 jam pada LTE, sehingga 10 jam pada Wi-Fi. Jangka hayat boleh dikatakan panjang dan sesuai untuk blogger yang sibuk dengan aktiviti di luar.

  5. Kepuasan
    Produk Apple sinonim dengan frasa "it just works,"  dan iPhone tidak terkecuali. Ianya merupakan satu kepuasan apabila memiliki iPhone 5s dengan kelancaran perisiannya dan jarang sekali mengalami freeze atau crash. Dapat membuka blog sendiri dan rakan dengan lancar tanpa ada sedikit pun gangguan seperti stuck. Kepuasan merangkumi list-list di atas.  ALL IS PERFECT


Itulah antara sebab-sebab iPhone 5s menjadi impian setiap blogger di Malaysia.

Tiga iPhone 5S untuk dimiliki


Nak iPhone 5s secara percuma? Senang sahaja dengan hanya menyertai contest yang dianjurkan dari DENAIHATI. Syarat yang dikenakan untuk kali ini iaitu salah satunya ialah menulis satu entri sebagai tiket untuk ikut serta contest dengan tajuk “iPhone 5s gajet impian setiap blogger”




[caption id="attachment_2745" align="aligncenter" width="602"]iPhone 5s Gajet Impian Setiap Blogger Cabaran iPhone 5s Gajet Impian Setiap Blogger[/caption]

Namun, peserta perlu mengharungi beberapa peringkat cabaran untuk memenangi iphone 5s yang menjadi pilihan Blogger Malaysia. Jangan lupa untuk menyokong blog saya di masa akan datang.


Terima kasih kepada penaja kerana sudi menaja untuk Cabaran iPhone 5s 2014.


1. http://ejamothman.com
2. http://www.eridy.com
3. http://www.hilalazmi.com
4. http://eizil.com/
5. http://asamboi.my
6. http://www.diarymama.com
7. http://pendekarberkuda.org
8. http://www.saji.my
9. http://abangensem.com
10. http://www.enveeus.com
11. http://www.pakarniaga.com
12. http://anarm.net
13. http://www.daddydee.net
14. http://www.sunshinekelly.com
15. http://sweetkurma.com
16. http://awn.my
17. http://mawarmerah2008.com
18. http://www.blogieta.com
19. http://www.broframestone.com
20. http://www.akmaomar.com
21. http://khairilmazri.com
22. http://amariman.com


Salah satu Blogger Wanita Malaysia iaitu arwah Syuhada Baharudin (http://www.syuhada1981.com @ http://syuhadabaharudin.com) juga salah seorang penaja. Kita sama-sama sedekahkan Al Fatihah untuk arwah semoga tajaan ini menjadi sedekah yang terima oleh ALLAH.

Get notifications from this blog

40 comments

  1. Erm...nak cari wakil lah utk masuk contest ni.hehe

    ReplyDelete
  2. Semoga berjaya bro..kontest yg menjadi rebutan ramaii..hehehe

    ReplyDelete
  3. Contest terhangat masa kini! Semoga berjaya dengan cabaran menggapai i-phone 5S dan berjaya bawa pulang sebijik... amiin

    ReplyDelete
  4. semoga berjaya dapatkan iphone 5s tu...

    ReplyDelete
  5. Selamat berjaya tuan. Kalau ada rezeki boleh menang.

    ReplyDelete
  6. wah hadiah Iphone tu...apa pun good luck ye! ;)

    ReplyDelete
  7. Pakai iPhone ni lebih mudah dan ringkas dari smartphone lain. Ciri dia memang mesra pengguna. Cuma dengan duit kita je dia tak berapa mesra. Mahal dari smartphone lain.

    ReplyDelete
  8. Terliur bila tengok iPhone ni. Good Luck bro!

    ReplyDelete
  9. good luck bro, moga ada rezeki insha allah

    ReplyDelete
  10. wow!
    1st rank skank ni post ni. syabas!
    tak boleh nk lawan otai lg ni ..huhu :)

    ReplyDelete
  11. Good luck bro...
    Aku nak join gak... bagi cabaran lagi.. he he..

    ReplyDelete
  12. harap tersenarai antara yang menang! #allthebest bro!!! :)

    ReplyDelete
  13. Semoga berjaya.. Ramai juga peserta ya.. :D

    ReplyDelete
  14. ganjaran yang menarik pasti ramai yang join. :)

    ReplyDelete
  15. cabaran semakin hebat, harapnya begitulah. ammin~ :D

    ReplyDelete
  16. Good luck too. Join jangan tak join bro.

    ReplyDelete
  17. first rank ke? Macam ke laut je. hahah, semua mampu lawan otai. :D

    ReplyDelete
  18. iPhone ni memang mesra pengguna tapi harga agak mahal untuk dibeli. Ambil masa untuk beli iPhone 5s

    ReplyDelete
  19. selamat berjaya juga tuan Fadhil.

    ReplyDelete
  20. Memang terhangat dan rugi siapa tak join. :D

    ReplyDelete
  21. salam

    moga kemenangan yang di capai.. best tu Iphone 5S..
    **tetiba teringat pula pada arwah kak Syuhada **

    ReplyDelete
  22. Selamat berjaya di dalam contest yang hebat ini :-)

    ReplyDelete
  23. Huhu...selamat maju jaya bro..ramai yang mengidamkannya..hehe

    ReplyDelete
  24. all the best untuk semua yang join contest iPhone 5S ni...aku cuma perhati dari jauh je la...hee :D

    ReplyDelete
  25. billion terima kasih sudi sertai cabaran iPhone 5s gajet impian setiap blogger dan semuga sukses ke tugasan seterusnya

    ReplyDelete
  26. Waalaikumussalam, terima kasih mendoakan saya menang iPhone 5s. :D

    ReplyDelete
  27. Bro tak join ke mana tahu ada rezeki. :D

    ReplyDelete
  28. Nice tips.. Very inspiring.. Your post shows all your effort and great experience towards your hard work Your Information is Great if mastered very well, I like the fact that you add Social Signal to it Thanks a lot for sharing.

    ReplyDelete