√ Restoran Fizo Mawar Dapat Kritikan Buruk - Adarain

Restoran Fizo Mawar Dapat Kritikan Buruk

Sebelum kisah ini menjadi viral, saya baca blog Kisah Emas Putih kerana bercadang hendak ke sana keesokkan hari. Kelakar jugaklah baca Kisah Emas Putih dengan tiga kali tukar meja makan. hahaha. Tapi itu tidak menjadi halangan untuk saya meneruskan niat nak ke sana. Sebab, menurut blogger tersebut lauk sedap cuma nasi je agak keras. Lauk sedap tu kira ok la kan.
Sampai kat dalam restoran, kami cari meja. Duduk kat mana yang kosong. Tiba2 masa nak duduk tu rasa tak sedap je. Rupanya meja bergoyang teruk. Ok takpe tukar meja. 3x juga kiterang tukar meja tadi. Last2 redha je lah meja ape yang dapat - Kisah Emas Putih

Keesokkan hari, terus viral review blogger ni tentang Restoran Fizo Mawar yang dikatakan mengecewakan.

Maaf gambar telah tiada atas sebab tertentu
Lagi bertambah terbantut nak pergi sana bila mana member2x tak nak pergi sana gara2x kenyataan Fizo Omar yang tak boleh terima kritikan dari pelanggan yang juga seorang blogger.

So, tak jadilah makan kat sana, terus makan kat Food Juction, Sg Ramal.

Turut menerima nasib yang sama berkenaan dengan Restoran Fizo Mawar yang dikongsikan oleh Farid Nor

RM16.80 is the price i paid for drinks and food and time wasted 32min (just to be clear to everyone).

I will not recommend anyone going to this Fizo Mawar restaurant. Actually baru balik dari tempat tu sebab baru habis luangkan masa dengan kawan-kawan JomWeb di Bangi.

Since saya datang sana seorang diri, waiter kata kalau makan sorang, saya tak boleh duduk di bahagian aircond. Dia tunjukkan kawasan yang tidak beraircond. Lepas tu bila saya 'stare' pada dia and tunjukkan pada dia ada meja kosong di bahagian aircond, dia beralah dan benarkan saya untuk duduk di situ.

Bila saya place order untuk minuman, mereka ambil masa 29 minit utk sampaikan minuman pada saya. Restoran Murni rasanya lagi pantas serve air walaupun dengan volume pelanggan yang berlipat kali ganda daripada restoran Fizo Mawar ni.

Makanan pulak sampai dalam tempoh 32 min, taste pun so so saja. Menu tersebut adalah antara menu utama. Bila tengok rupa makanannya, rasanya boleh diserve kan dengan lebih cepat lagi sebab cuma nasi putih, ayam goreng rempah taruk bijan, kuah gulai dan sambal. Nothing kompleks (saya pun memasak juga di rumah). Waiter di Nasi Kukus My Mama pun boleh serve lagi pantas.

Fizo Omar ini kalau ikutkan media ialah seorang pelakon yang menceburi bidang 'motivasi' dan jadi penceramah tentang keusahawanan. Katanya pengalaman beliau dalam bidang keusahawanan ni meluas dan dah ramai orang yang datang dan mendengar ceramahnya. Tapi untuk bisnes F&B, saya rasa Fizo Omar ni perlu lebih banyak belajar, tutup mulut, buka telinga, buka hati dan buka minda kalau nak berjaya dalam bisnes F&B. Ikut nasihatnya sendiri untuk berjaya. Takyah nak sindir perli pelanggan anda.

Untuk menu harga RM16.80, your food biasa-biasa saja dan service pun biasa-biasa saja. Hype saja lebih. Anda semua boleh belanjakan RM16.80 di restoran yang menghidangkan makanan lebih enak dan servis lebih pantas.

Kritikan Pembina Untuk Lebih Maju


Setiap perkara, manusia pasti tak terlepas punya dari kesilapan So, Sebagai owner restoran kena dengar dan terima kritikan dari pelanggan untuk penambahbaikan, Kadang2x dari ktirikan mereka timbul satu idea yang lebih baik untuk restoran pada masa akan datang.

Hidup jangan menyalahkan orang tapi terima dengan hati yang terbuka kerana disitu ada satu ruang untuk kita bermuhasabah serta memperbaiki kesilapan untuk terus maju.

Get notifications from this blog

10 comments

  1. kena tegur sikit dah melenting, atau dia berlakon melenting :)

    ReplyDelete
  2. rasanya kalau x kena kritik restauran ni pun org x tau wujud..
    ambil yg positif dan perbaiki.. bkanya melenting :)

    ReplyDelete
  3. teguran untuk lebih baik tuan fizo, sabarlah banyak2 oke

    ReplyDelete
  4. boleh jadi, nak popularkan kedai. tak taule menjadi ke tak. hahah

    ReplyDelete
  5. saya dah tahu sebab selalu tengok cuma tak pernah singgah. yap, betol.

    ReplyDelete
  6. Yes... Perlu muhasabah diri bila dikritik.. Bukan melenting tak tentu pasal..

    ReplyDelete
  7. Kritik sikit dah menyentak, apa punye artis. Terimalah teguran orang untuk menjadikan kita lebih maju.

    ReplyDelete
  8. adat berniaga belajar mesti terima terbuka...

    ReplyDelete
  9. fizo marah sebab dia artis. nanti rosak nama dia. tapi takkan nak review ckp sedap padahal makanan tak sedap.

    lagi banyak publisiti lagi ramai yg nak pegi kedai dia

    ReplyDelete
  10. Saya pun baru tau yang dia ada restoran sendiri :D

    ReplyDelete