√ Facebook Reaction Buttons Yang Menarik - Adarain

Facebook Reaction Buttons Yang Menarik

Facebook Reaction Buttons telah mula dilancarkan dan pengguna Facebook mula memberikan feedback yang positif tentang Reaction Buttons yang memberikan pelbagai pilihan selain Like iaitu Love, Happy, Sad, Angry dan banyak lagi yang keseluruhannya ada 6 emotions baru.


Facebook reaction buttons baru ini juga menjadi tanda pelbagai ekspresi pengguna facebok selain button like.




[caption id="attachment_5353" align="aligncenter" width="640"]Facebook Reaction Buttons Yang Menarik sumber gambar Facebook Reaction Buttons  dari http://www.cityam.com/[/caption]

Senarai Facebook Reaction Buttons :


Like
Button yang terawal ini adalah menunjukkan perkara yang kita suka pada post seperti status, video dan gambar yang dikongsikan oleh pengguna facebook yang lain. Ini juga sebagai tanda membantu untuk mereka terus gembira dan lebih popular dengan like yang diberikan oleh kita.


Wow
Button ini muncul sebagai emoji kuning dengan mulutnya yang terbuka dan kening terangkat. Ini adalah menunjukkan emoji yang membuatkan kita rasa luar biasa apabila melihat post yang dikongsikan seperti Suri Rumah Terkaya di dunia, 5 Negara Yang cantik patut dilawati, video hantu dan banyak lagi.


Haha
Banyak Page Popular Facebook yang post status, video dan gambar lawak dan button ini sangat sesuai untuk pengguna facebook yang suka dengan post lawak gila2x


Love
Button ini adalah sebagai tanda kita suka dengan perasaan sweet gtu. Seperti melihat post yang adorable boleh jadi aksi kucing yang comel, pemandangan yang menarik, video kasih sayang seorang ibu terhadap anak dan sebagainya.


Angry
Botton ini adalah salah satu yang mungkin paling digemari oleh pengguna facebook sebagai tanda dislike. Button ini mungkin sesuai ditujukan dengan keadaan politik yang penuh dengan korupsi, video kes buli dikalangan pelajar, Owner kedai yang kurang ajar, video yang pada mulanya membuatkan kita fokus kat sesuatu pastu kuar hantu,  dan banyak lagi.


Sad
Button ini sebagai tanda simpati dan kasihan terhadap post yang ada unsur ala touching kesedihan. Misalnya post rayuan bagi menghulurkan bantuan akibat kebarakan atau sakit, apabila seseorang meninggal dunia, video yang menyentuh hati dan banyak lagi.



Get notifications from this blog

6 comments

  1. hahahaha jadi gayat kejap aku dengan buton reaksi ni :D

    ReplyDelete
  2. reaksi buttonnya pada lucu-lucu tuh. i really like it

    ReplyDelete
  3. buton yang sad sama angry lucu banget tuh.. he he he

    ReplyDelete
  4. Huhu, kenapakah tidak ada button dislike.. mungkin ianya boleh digantikan dengan button sad atau angry huhu

    ReplyDelete
  5. sedang membiasakan diri guna banyak button ni. comel je

    ReplyDelete
  6. Terlalu banyak feature pusing juga.

    ReplyDelete