√ Movie The Angry Birds Movie - Adarain

Movie The Angry Birds Movie

The Angry Birds Movie : salah movie animasi yang dinanti-nantikan oleh peminat game angry bird. Dan sudah semestinya peminat memberikan harapan yang tinggi pada movie angry bird memandangkan Movie sudah lima (5) tahun disiapkan dan baru tahun ini ditayangkan.

Sinopsis The Angry Birds Movie

Movie ini mengisahkan Red seekor burung merah yang sentiasa menjadi perhatian orang ramai kerana keningnya yang besar dan panas baran.

Maaf gambar telah tiada atas sebab tertentu
Mahkamah telah menetapkan hukuman kepada Red untuk pergi ke kelas pengurusan emosi kemarahan. Dari situ, red berjumpa dengan Chuck dan Bomb sebagai kawan.

Pada suatu hari, ada satu kapal berhenti di pulau burung iaitu pig. Pig yang pada mulanya datang membawa keamanan dan mahu menetap bersama dengan burung yang lain namun mempunyai muslihat yang tersendiri iaitu mencuri telur burung.

Bagaimana pig mencuri telur? Dan bagaimana pula Red, Chuck dan bomb mahu mengambil kembali telur yang dicuri oleh Pig? Nak tahu kena tengok la. :D

Review The Angry Birds Movie

Tak sangka movie ini boleh diadaptasikan kepada movie dan jalan cerita The Angry Birds Movie memang menarik dari mula sehingga ke akhir movie.

Permulaan yang baik dengan kisah Red kemudian ditambah konflik menarik di mana Pig datang ke pulau burung yang penuh dengan keriangan.

Ada sahaja babak yang lawak dari mula sehingga habis movie.

Sesiapa yang pernah main game angry birds memang perasan kesamaan karakter dengan movie. Memang terhibur dengan movie ni rasa kalau boleh nak ada sambungan lagi. :D

Best ke tak The Angry Birds? Yes! 4/5 bintang. :D

Get notifications from this blog

8 comments

  1. hmmm... menarik juga movie ni.. tentu anak-anak saya suka..

    ReplyDelete
  2. Huhu.. I'm not a movie fanatic.. Dah lama tak menonton wayang.. Hehehe

    ReplyDelete
  3. Patut la namanya Angry Birds, rupanya jenis panas barang. Selalu lihat anak-anak main game angry birds, sekarang dah ada movie pula.

    ReplyDelete
  4. film yang pastinya ditunggu para pecinta game angry bird dan film ni pasti sangat disukai anak-anak

    ReplyDelete
  5. dah lama tak main game angry bird..hehe...
    baca review mcm best je..tp dh lama jgk xtgok wyg..

    ReplyDelete
  6. aritu time tengok movie nie tetiba terpikir jap macam mana game tu dulu..yang watak Bomb, Red ngan Pig tu senang nk ingat cuma burung2 lain kena amik masa sikit nak pikir balik kebolehan mereka..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  7. Kalau main angry birds ni dulu memang berejam lamanya

    ReplyDelete