√ Review Movie Animasi Sing 2016 - Adarain

Review Movie Animasi Sing 2016

Movie Sing 2016 - Movie animasi Moana pula tengah panas hari ni katanya moana adalah berkaitan dengan dajal padahal jalan ceritanya tak adalah berkaitan pasal dajal semua. Terlalu paranoid dan berfikir terlalu mendalam sehingga luar dari jangkaan yang sepatutnya. Kita ambil pengajaran yang baik dalam movie ini dan yang penting lagu dia sedap.. haha


ok, back to the topic


Movie animasi Sing dah kuar so bila tengok tajuk dengan trailer pun dah tahu pasal pencarian bakat menyanyi. Jadi tak sabar nak dengar nyanyian yang best dalam movie ini.



Sinopsis Sing 2016


Movie ini mengisahkan Buster yang mengalami masalah kewangan dan terpaksa cari jalan lain untuk membayar hutang dengan membuat satu pertandingan menyanyi dengan hadiah utama yang sepatutnya 1000 dollar sahaja tapi ntah macam mana setiausaha tertekan keyboard kosong jadilah hadiah utama 100,000 dollar.




[caption id="attachment_6212" align="aligncenter" width="720"]sing 2016 Buster bersama setiausahanya[/caption]

Dengan hadiah sebanyak 100k dollar tanpa disedari oleh Buster sendiri telah disebarkan dan mendapat perhatian penduduk kota untuk menguji bakat menyanyi.


Dapatkah Buster memeriahkan muzikal teaternya yang semakin muram serta mengatasi masalah kewangannya? Kena tengok sendiri movie Sing..




[caption id="attachment_6214" align="aligncenter" width="720"]Movie Sing 2016 Buster sedang memilih calon yang sesuai[/caption]

Review Sing 2016


Antara Movie animasi Moana dan Sing mana yang lebih best? Kalau tanya saya sudah tentu Sing sebab dia punya feel tu best dan jalan cerita dia pun menarik walaupun jalan ceritanya menginggatkan saya tentang movie Pitch Perfect. :D


Sesiapa yang minat dengan movie muzikal pasti menyukai dengan cerita ini dengan lagu2x yang menarik. Dari permulaan sampailah habis cerita ni tak ada satu pun babak yang membosankan malah menghiburkan dengan babak nyanyian serta karakter2x kelakar yang dipaparkan.


Budak2x pun suka sambil tergelak2x semasa saya berada di pawagam.. pendek kata tontonan yang bagus untuk budak2x dan parent. :D


Dalam movie ini korang akan dapat pengajaran bertapa gigihnya buster yang sentiasa bersikap positif walaupun tidak berhasil dan mendapat kritikan negatif tapi still teruskan usaha sehingga ke penghujungnya.


Rating untuk movie ini saya bagi 4/5 bintang


 

Get notifications from this blog

13 comments

  1. dah lama tak tengok animasi. macam best jew

    ReplyDelete
  2. tak sabar nak tunggu ditayangkan di astro. huhu saya bukan kaki wayang. tunggu kat astro je

    ReplyDelete
  3. lagu yang dipilih best!.. hehe

    ReplyDelete
  4. Boleh tengok nie dengan anak kat wayang.. ehehe

    ReplyDelete
  5. wahh, budak2 suka la nih, boleh try

    ReplyDelete
  6. aah, budak dalam wayang ari tu pun suka walaupun dorang tak faham tapi aksi cerita ni kelakar. hehe

    ReplyDelete
  7. belum tengok lagi mouvie nih.

    ada masa, leh tengok nanti.

    ReplyDelete
  8. akak ngan anak2 dah tengok citer ni, best!!!!

    ReplyDelete
  9. tak tengok lagi.

    ada masa nanti, baru tengok.

    ReplyDelete
  10. Paling suka part ujung sbb semua performance best! :D

    ReplyDelete
  11. samalah. suka juga part hujung tu.

    ReplyDelete