√ Pengalaman Pergi ke Farm In The City Di Seri Kembangan - Adarain

Pengalaman Pergi ke Farm In The City Di Seri Kembangan

Farm In The City - Ada siapa yang tahu tempat ni? Kalau ada yang tak tahu tentang kewujudan tempat ini meh aku terangkan.. tempat ini merupakan Malaysian Village-Themed Petting zoo yang menempatkan haiwan peliharaan yang comel di seluruh dunia. Haiwan pun semua kecil2x dan comel semuanya. So takdelah jumpa haiwan besar2x macam gajah ke zirafah ke harimau..


Yang best kat Farm In The City ni korang boleh bg makan kat haiwan dan korang boleh belai2x lagi haiwan yg ada kat situ. Itu kalau korang beranilah nak pegang..

siap pegang lagi.. tak boleh lama krang di ngap nye tangan.. haha

Jom Jelajah Farm In The City


First bila korang masuk ialah Tortoise & Turtle Farm.. Kat area ini ada banyak jenis kura2x ada. Kura2x hidu macam babi pun ada, kura2x ketiga terbesar di dunia pun ada sekali dalam farm ini.. Kat sini korang boleh bg makanan kat kura2x kat sini..


Kemudian masuk plak area Reptile Cavern.. kat sini ada buaya kecil, ada ular time tu tengah tidur plak.. so mampu tengok jelah dia tidur..

Then Masuk pula area Bird Aviary.. Kat sini ada mcam2x jenis burung dan korang boleh bagi makanan yang telah disediakan khas untuk makanan burung.. Memang meriah kat sini sebab kita dikelilingi oleh burung yang cantik dalam kurungan yang besar. Burung pun manja sangat siap boleh dibelai lagi. itik2x pun cantik je tengok.


Kemudian kawasan Savannah..  kawasan ini ada rusa korang boleh pegang lagi..kemudian korang jumpa plak alpaca yang cute sangat.. sejenis unta kecil dari Amerika Selatan.


Pet Village kawasan arnab dengan guinea pig atau tikus besar yang comel..nak tangkap ikan kat sini pun boleh.. tapi kena lepaskan balik lah kesian plak tu kena tangkap lepas. hehehe


Pastu korang akan jumpa racoon dan kuda pony.. dan banyak lagila haiwan2x yang korang akan jumpa nanti. nak cerita kat sini plak krang tak terhabis plak ceritanya.. penat plak korang nak membaca nanti. better korang explore sendiri ke sana dan lihat betapa bestnya jalan2x kat sana dengan satu family... budak2x kalau bawa ni mesti suka.. mesti tak nak balik nanti..


Kesimpulan - jangan expect tempat ni kecil or tak banyak haiwan.. korang silap... tempat ni agak besar dan banyak haiwan yang menarik..korang akan puas hati...

sedap mengunyah ya

haiwan apa ni? comell

rasa macam nak bawa balik seekor ni. haha comel


Harga Tiket Farm In The City


Dewasa Mykad - RM32
Kanak-Kanak Mykad - RM 27
Waktu Operasi Farm In The City
Weekdays - 10pg sampai 6 petang
Weekend/Public/Cuti Sekolah - 9.30pg sampai 6 petang.
Hari Selasa - Tutup.

lokasi Farm In The City

Korang google maps je nama Farm In The City.. mesti jumpa punya..landmark Bazar Rakyat PKPS dan The Atmosphere

Get notifications from this blog

13 comments

  1. best jugak kalau dapat pergi ke Farm In The City ni...
    Lebih-lebih lagi kalau bawa anak-anak pergi sekali...
    Mesti riuh jadi tempat ni dengan suara anak-anak saya.. ;)

    ReplyDelete
  2. okeh.

    farm yang satu ni, aku tak penah pegi lagi.

    ReplyDelete
  3. Ibu balik kampung terus jumpa binatang binatang ni

    Tapi bagu ada ladang dalam bandar ni

    Atleast anak yang tinggal di bandar boleh belajar

    ReplyDelete
  4. bagus selkali ingin minat kesana

    ReplyDelete
  5. menjelajahi tempat-tempat yang unik dan indah...sungguh menakjubkan

    ReplyDelete
  6. […] Selain tempat di sini, korang boleh juga terjah Farm in The City kat seri kembangan.. tempat pun tak jauh mana dan lagi banyak haiwan menarik kat sana.  boleh lihat review kat [DISINI] […]

    ReplyDelete
  7. tempatnya keren, ada berbagai macam hewan yang bisa kita lihat disana..

    ReplyDelete
  8. zoo yng bagus banyak macam hewan yang bagus

    ReplyDelete