√ Cara Membeli Tiket Bas Online Malaysia - Adarain

Cara Membeli Tiket Bas Online Malaysia

Bagaimana Cara Membeli Tiket Bas Online Malaysia? Caranya adalah mudah tetapi sebelum itu kalau nak beli tiket bas online boleh buat melalui CatchThatBusCatchThatBus adalah sebuah aplikasi mudah alih yang telah dikeluarkan pada tahun 2014, untuk memudahkan mereka yang duduk jauh dari terminal bas untuk membeli tiket bas mereka tanpa perlu keluar rumah.


Aplikasi CatchThatBus serasi digunakan dengan pelantar Android dan iOS. Ia membenarkan pengguna untuk membuat belian tiket secara online. Ia mengetengahkan bas dari Kuala Lumpur, Pulau Pinang, Melaka, Kuantan, Genting, Johor, Perlis dan juga Singapura, besertakan operator bas seperti Plusliner, Nice, Transnasional, Starmart, Suasana Edaran, Perak Transit dan Unititit Express.

Aplikasi ini juga membenarkan pengguna untuk menyewa serta menggunakan bas sewa, tetapi ia tidak seperti sesetengah dari pesaing lain kerana mereka tidak menawarkan diskaun untuk trip yang seterusnya.

Perkhimatan ini akan berfungsi dengan baik sekiranya anda mempunyai tarikh serta masa yang tetap, kerana masih lagi terdapat kelonggaran untuk membuat pertukaran di saat akhir; pertukaran hanya boleh dibuat di kaunter dengan sedikit bayaran, sekurang-kurangnya 24 jam sebelum bertolak.

Kesemua tiket itu juga tidak boleh dipulangkan semula. Bagi sebarang masalah, anda boleh berhubung dengan operator khidmat pelanggan kami melalui telefon atau e-mail, namun bukan setiap masa kami dapat memberikan respon pantas untuk setiap pertanyaan.

Cara Membeli Tiket Bas Online Malaysia
Logo catchthatbus


CatchThatBus vs Pesaing


Tidak seperti perkhidmatan pesaing, CatchThatBus hanya memberi tumpuan kepada tiket bas untuk menyediakan perkhidmatan yang lebih baik kepada pelanggan. Pengguna sering mengadu bahawa aplikasi lain crash agak kerap, misalnya apabila membuka page mereka, amat sukar untuk membuat carian perjalanan yang dikehendaki.

Aplikasi yang sama tidak membenarkan pembayaran melalui perbankan internet pada telefon mudah alih pelanggan, dan sebenarnya, tidak begitu mesra mudah alih sama sekali.

Berbeza dengan CatchThatBus, beberapa aplikasi ini berfungsi dengan lebih baik apabila anda menggunakan desktop anda, tetapi ini tidak selalu mungkin dan ia boleh menjadi sangat mengecewakan.

Selain itu, aplikasi lain tidak ingat butiran pengguna dan penumpang dan memerlukan pelanggan untuk memasukkan mereka setiap kali mereka menggunakan aplikasi.

Cara Book Tiket Bas Online Melalui CatchThatBus


Cuma perlu ikut 4 langkah cara membeli tiket bas online ini dan anda tidak akan ketinggalan bas lagi.

  1. Muat turun aplikasi dan pilih lokasi berlepas dan ketibaan anda dari senarai perjalanan yang ada; untuk membantu anda menjimatkan masa, anda boleh menapis perjalanan ini pada masa, harga, titik asrama, dan menurunkan mata

  2. Seterusnya, masukkan butiran anda; semua data ini akan disimpan secara automatik supaya apabila anda menggunakan aplikasi sekali lagi untuk menempah tiket anda, semua yang anda perlu lakukan adalah untuk memilih nama anda dan anda akan dibawa segera ke laman pembayaran. Apabila di sana, anda boleh memilih untuk membayar dengan kad kredit / debit atau melalui perbankan secara online; harga tiket online adalah sama seperti di kaunter.

  3. Cetak e-tiket dan tunjukkan kepada kaunter tiket di stesen bas atau terus kepada pemandu. Ia sangat penting sebagai bukti tiket sudah dicetak, kerana jika tidak, anda mempunyai risiko untuk tidak dapat menaiki bas.


Aplikasi ini membolehkan anda untuk memilih tempat duduk anda di mana sahaja anda suka di dalam bas. Oleh itu, pilihan tempat duduk oleh yang telah diberikan sepenuhnya dengan pengusaha bas seperti Transnasional, Nice dan Plusliner.

Get notifications from this blog

18 comments

  1. wah bagus ni dah ada online bus ticketing. thanks for info ya.

    ReplyDelete
  2. CatchThatBus aplikasi mesra pengguna untuk urusan yang lebih mudah dan cepat. Bagi pelajar yang jauh dari terminal sudah pasti penggunaan aplikasi ini lebih menjimatkan berbanding kena pergi beli tiket sendiri atau kirim kepada orang lain.

    ReplyDelete
  3. dunia jadi makin mudah.

    tiket pon dah bleh beli online dah. hoho

    ReplyDelete
  4. Mmg bagus beli tiket online ni... jimat masa dan mudah nak rancang perjalanan.. Thanks sharing ye.. :)

    ReplyDelete
  5. di zaman era tekhnologi seperti sekarang pemesanan tiket dapat diakses semudah membalikan tangan...dengan online kapan saja dimana saja jadi mudah

    ReplyDelete
  6. pakai android sekarang lebih maksimal dalam menggunakan fasilitas fasilitas seperti beli tiket onilne berbasis tekhnologi baru

    ReplyDelete
  7. sama2x. memudahkan pengguna yang lain.

    ReplyDelete
  8. kemudahan begini memudah para pengguna...mereka juga boleh jimat masa

    ReplyDelete
  9. Ready tuk raya nanti, senang beli siap siap .. Takut habis tiket ssah..

    ReplyDelete
  10. Mudah betul sekarang ni. Beli tiket di hujung jari jah. Zaman naikbas tegarku telah berlalu ?

    ReplyDelete
  11. Alah bus yang selalu naik tiada pula buat perkhidmatan macam ni..

    ReplyDelete
  12. Saya biasa guna servis macam ni bila nak semak harga je :D

    ReplyDelete
  13. good entry bro. informatif. makin sennag la lepas ni nk beli tiket bas

    ReplyDelete
  14. takkan semak harga je try la beli online. haha

    ReplyDelete
  15. ya, memudahkan pengguna yang lain dengan pantas.

    ReplyDelete
  16. sangat berguna, dah tak perlu nak ke kaunter lepas ni...tq

    ReplyDelete
  17. […] Cara Membeli Tiket Bas Online melalui App di Smartphone […]

    ReplyDelete